autor: Katarzyna Grysiewicz
Microsoft przedłuża długość okresu gwarancji na konsolę Xbox 360
Według danych podanych przez serwis DailyTech nawet 33 % Xboxów 360 ulega awarii. Do tej pory przedstawiciele Microsoftu zaprzeczali wszelkim tego typu doniesieniom i podawali, że liczba pojawiających się awarii wynosi maksymalnie 5 %. Obecnie owa firma w oficjalnym oświadczeniu przyznała się, że rzeczywiście problem istnieje i w związku z tym przedłuża długość okresu gwarancji na swoją konsolę.
W ciągu ostatnich dni przekazywaliśmy Wam informacje na temat problemów z najnowszą platformą sprzętową ze stajni Microsoftu. Według danych podanych przez serwis DailyTech nawet 33 % konsol ulega awarii. Do tej pory przedstawiciele wymienionej korporacji zaprzeczali wszelkim tego typu doniesieniom i podawali, że liczba pojawiających się awarii wynosi maksymalnie 5 %. Obecnie firma Billa Gatesa w oficjalnym oświadczeniu przyznała, że rzeczywiście problem istnieje i w związku z tym przedłuża długość okresu gwarancji na „trzystasześćdziesiątkę”.
Każda osoba, której zaświecą się czerwone lampki, sygnalizujące poważne problemy z konsolą może w ciągu trzech lat od daty zakupu odesłać ją do serwisu. Najważniejszą kwestią w całej tej sprawie jest to, że nowe zasady dotyczą nie tylko osób, które kupią Xbox 360 po wprowadzeniu zmian. Przedłużony okres gwarancji obejmie wszystkie platformy sprzętowe nabyte od momentu debiutu „trzystasześćdziesiątki” na rynku. Co więcej Microsoft zobowiązał się, że zwróci pieniądze użytkownikom, płacącym w przeszłości za naprawę swojej konsoli. Według wstępnych szacunków całe przedsięwzięcie będzie kosztowało 1,5 mld USD.