Tak wygląda potęga Microsoftu, Koreańczycy zdradzają szczegóły
Nowy raport niespodziewanie dostarczył dość interesujących informacji związanych z aktualnym kształtem rynku growego na świecie i udziałów, jakie ma w nim firma Microsoft.
Koreańska Komisja ds. Sprawiedliwego Handlu (KFTC) wydała raport, na mocy którego ten azjatycki kraj zezwolił na przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft. Korea Południowa stała się tym samym 38. państwem, które zdecydowało się na poparcie fuzji tych firm.
Dokument zawierał jednak pewną interesującą informację, oferującą wgląd do statystyk, obrazujących sytuację na światowych rynkach growych.
Porównania liczbowe
Użytkownik Idle Sloth w serwisie Twitter zwrócił uwagę na ciekawe dane zawarte w raporcie KFTC.
Z tabelki określającej adopcję produktów giganta z Redmond dowiadujemy się chociażby, że rynkowy udział konsol Xbox w Korei Południowej to zaledwie 5 do 10%. Sprawa ma się jeszcze gorzej w Japonii, gdzie platformy Microsoftu stanowią mniej 5% wszystkich tego typu urządzeń.
Sprawa wygląda nieco lepiej na rynkach zachodnich:
- Europa – 15 do 20%;
- Wielka Brytania – 40 do 45%;
- USA – 40 do 45%.
Sumarycznie wyniki te zapewniają Xboxowi około 35% udziałów w światowym rynku konsolowym.
Dużo bardziej optymistyczne dla Microsoftu wyniki obserwujemy natomiast w segmencie usług grania w chmurze. Choć Japończycy pozostają nieprzekonani (zaledwie 5 do 10% udziałów), tak już w Korei Południowej i w UK wynik ten to większościowe 60 – 70%. Pełne statystyki sugerują, że amerykańska korporacja kontroluje nawet nieco ponad połowę światowego rynku usług grania w chmurze.
Co to wszystko oznacza?
Wnioski z zaprezentowanych informacji wydają się dość interesujące. Pomimo względnie słabej penetracji growego rynku przez konsole Microsoftu, firma wciąż pozostaje jednym ze światowych liderów w zakresie sieciowych usług streamingowych i abonamentów kierowanych w stronę graczy.
Adopcja produktów oraz usług firmy na rynku japońskim wciąż stanowi jednak dość kłopotliwy dla Microsoftu temat.