Microsoft jedną z najbardziej znienawidzonych marek
Tytułowe słowa najlepiej obrazują wyniki badań grupy Forrester Research, które miały na celu m.in. sprawdzenie zaufania amerykańskich konsumentów do poszczególnych film branży elektronicznej. W sumie sklasyfikowano 22 rekinów tego sektora, a wśród nich, poza Microsoftem, także Nintendo i Sony.
Tytułowe słowa najlepiej obrazują wyniki badań grupy Forrester Research, które miały na celu m.in. sprawdzenie zaufania amerykańskich konsumentów do poszczególnych film branży elektronicznej. W sumie sklasyfikowano 22 rekinów tego sektora, a wśród nich, poza Microsoftem, także Nintendo i Sony.
Poniższy wykres (funkcja zależności potencjału marki w stosunku do zaufania klientów), najlepiej obrazuje otrzymane wyniki. Producentów konsol nowej generacji zaznaczono na czerwono.
Już na pierwszy rzut oka widać, że Microsoft wypadł bardzo słabo w porównaniu z całą resztą firm. Analitycy cytują nawet wypowiedzi wielu badanych, który twierdzą, że gdyby tylko mogli i mieli alternatywę, to natychmiast pozbyliby się produktów giganta z Redmond. Natomiast bardzo dobrą renomą cieszy się znany nam koncern Dell (który w ubiegłym tygodniu przejął Alienware), jak również firma Bose, produkująca elektronikę użytkową (kina domowe, głośniki etc). Reszta firm praktycznie rzecz biorąc cieszy się bardzo wyrównanym zaufaniem i potencjałem. Dobrze wypada SONY plasując się na trzeciej pozycji rankingu, podobnie, biorąc pod uwagę bardzo małe różnice, Nintendo (17 miejsce).
Pełen raport, ze szczegółowym opisem poszczególnych zagadnień związanych z badanymi firmami, znajduje się na stronach Forrester Research. Cena za ten 13 stronicowy dokument wynosi 775 dolarów.