Microsoft Gamer's Day - pierwsze szczegóły
Zaledwie przed tygodniem odbyła się impreza o nazwie PlayStation Day zorganizowana przez firmę Sony. Dzięki niej dowiedzieliśmy się jakich tytułów w najbliższej przyszłości mogą spodziewać się przede wszystkim posiadacze konsoli PlayStation 3. Największy konkurent japońskiego koncernu, nie zasypia jednak gruszek w popiele i wczorajszego dnia w San Francisco zorganizował Microsoft Gamer’s Day.
Zaledwie przed tygodniem odbyła się impreza o nazwie PlayStation Day zorganizowana przez firmę Sony. Dzięki niej dowiedzieliśmy się jakich tytułów w najbliższej przyszłości mogą spodziewać się przede wszystkim posiadacze konsoli PlayStation 3. Największy konkurent japońskiego koncernu, nie zasypia jednak gruszek w popiele i wczorajszego dnia w San Francisco zorganizował Microsoft Gamer’s Day.
Imprezę poświęcono grom i wydawcom bezpośrednio związanym z amerykańskim gigantem. Zaprezentowano nowe zwiastuny, obrazki oraz przede wszystkim informacje dotyczące tzw. tytułów ekskluzywnych, które ukażą się jedynie na Xboksie 360. Choć warto również pamiętać, że część z nich ma niemałą szansę w przyszłości pojawić się w wersji na komputery PC.
Jakie najważniejsze atrakcje w tym roku spotkają fanów Xboksa 360 dowiecie się z poniższego podsumowania. Zacznijmy chronologicznie, od tych gier, które na rynku pojawią się w najbliższym czasie.
Penny Arcade Adventures
Pierwszy epizod serii, powinien trafić do usługi Xbox Live Arcade w przyszłą środę. Jego cenę ustalono na dość wysokim poziomie 1600 punktów Microsoftu.
Ninja Gaiden II
Za trzy tygodnie, dokładnie na 6 czerwca wyznaczono europejską premierę Ninja Gaiden II. W Stanach zjednoczonych gra pojawi się w sklepach nieco wcześniej, bo 3 czerwca. Z okazji MGS zaprezentowano również nowy zwiastun tej produkcji. Od wczoraj w usłudze Xbox Live Marketplace powinny być dostępne zestawy obrazków gracza, które chętni mogą nabyć po 100 punktów Microsoftu za zestaw. W każdym z nich znajduje się pięć obrazków. Grę promują również specjalnie przygotowane tematy na interfejs użytkownika z motywem Ninja Gaiden II. Ich cenę ustalono na 150 punktów Microsoftu.
Przy okazji wywiadu z serwisem Kotaku, twórca serii, Tomonobu Itagaki zapowiedział również, że nie jest zainteresowany kolejnymi częściami Ninja Gaiden na żadną obecną platformę.
Too Human
Gra, która wśród graczy konsolowych zdążyła obrosnąć już w taką legendę, jak Duke Nukem Forever. Ponad dziesięć lat produkcji nie poszło jednak na marne i podczas MGS podano w końcu oficjalną datę jej premiery. Too Human trafi do naszych sklepów 29 sierpnia tego roku i będzie zaledwie pierwszą częścią przygód skandynawskich bogów w całkowicie zindustrializowanej rzeczywistości. Pomysł, trzeba przyznać, dość oryginalny.
Niestety nie mamy najlepszej wiadomości dla fanów trybu kooperacyjnego. W pierwszych zapowiedziach pojawiła się informacja, że jednocześnie będzie można zagrać aż w cztery osoby. Okazuje się jednak, że ostatecznie wspólną walkę będzie można toczyć u boku tylko jednego kolegi.
Too Human w dużym skrócie można określić jako typowego slashera z elementami prostego erpega typu Diablo. Aby przekonać się, jak gra prezentuje się w ruchu, zapraszam do obejrzenia najnowszego filmiku prezentującego właśnie tryb co-op.
Warto pamiętać również o tym, że gra zostanie zlokalizowana na nasz rynek. Miejmy nadzieję, że polonizacja w Too Human będzie stała co najmniej na tak wysokim poziomie jak w Crackdown czy Viva Pinata.
Viva Pinata: Trouble in Paradise
Sequel jednej z najbardziej lubianych przez dzieciaki gier na konsolę Microsoftu, w sprzedaży powinien pojawić się we wrześniu. Jak na razie nie została podana jeszcze żadna konkretna data. Co nowego zaoferują nam zatem pełne słodkości istoty? W końcu jakaś firma przypomniała sobie o niemal bezużytecznym do tej pory gadżecie, jakim okazała się być kamerka Xbox Live Vision. W Trouble in Paradise użyjemy jej do odczytywania specjalnych kart (podobnie, jak czyni to PlayStation Eye firmy Sony w grze Eye of Judgement) zawierających dodatkowe pinaty, budowle czy umiejętności. Przy ich pomocy będziemy mogli m.in. zmienić pogodę w grze.
Nowa Viva Pinata zostanie także wyposażona w tryb cykania fotek. Co jednak najciekawsze, nie chodzi tu tylko o zwykłe pochwalenie się przed znajomymi ładnym widoczkiem. Wyobraźmy sobie, że w naszym ogródku zadomowiła się wyjątkowo ciekawa pinata. Wystarczy wejść w Photo Mode, a program wraz ze zdjęciem wygeneruje specjalny kod, który następnie udostępnimy gdzieś w Internecie. Każdy chętny będzie mógł go więc użyć w swojej własnej grze, bowiem kamerka konsoli powinna bezproblemowo poradzić sobie z jego odczytaniem. Przy czym nie musimy od razu takiego zdjęcia drukować. Xbox Live Vision podobno odczyta również kod z ekranu LCD, iPoda czy Zune.
W sequelu znajdzie się ponad sto pinat, włącznie z kurczakiem nazywającym się Cluck Norriss.
Chętnym, Trouble in Paradise zaoferuje tryb kooperacji offline. Rare, czyli firma odpowiedzialna za stworzenie gry pracuje jednak w chwili obecnej, abyśmy mogli zagrać z przyjacielem także poprzez usługę Live!
Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts
Nowy Banjo doczekał się w końcu ujawnienia pełnego tytułu. Wygląda na to, że kampania reklamowa tej mającej ukazać się w listopadzie tego roku gry ruszyła pełną parą, bowiem w trakcie MGS nie skąpiono szczegółów. Wraz z nową odsłoną powrócą znane i lubiane postacie Bottles, Mumo Jumbo i wiedźmy Gruntildy. Kimś zupełnie nowym będzie natomiast niejaki Lord of Games, tajemniczy boski byt panoramicznego ekranu. Więcej informacji na jego temat znajdziecie na tej stronie.
Jak pamiętamy, przed kilkoma dniami światło dzienne ujrzało kilka screenshotów pochodzących bezpośrednio z rozgrywki. Dzisiaj możemy zaprezentować Wam również pierwszy zwiastun, który obejrzycie pod tym adresem.
W Nuts & Bolds znajdziemy kilka elementów, które urozmaicą platformową rozgrywkę. Przede wszystkim gracz będzie mógł budować niczym z klocków LEGO, według własnego widzimisię rozmaite pojazdy ze znajdowanych na planszach porozrzucanych części mechanicznych. Będziemy mogli dysponować zarówno pojazdem z napędem na cztery koła, jak i helikopterem czy poduszkowcem. Łącznie do odnalezienia będzie aż 1600 części, włącznie z bronią, którą da się zamontować w owych pojazdach. Co ciekawe, tak naprawdę gracz sam będzie mógł nadać każdemu z nich indywidualny wygląd dzięki specjalnemu menu. Twórcy gry zapewniają, że z części tych udało im się zbudować nawet wehikuły podobne do tych z filmów Gwiezdne Wojny czy Star Trek. Poszczególne części będzie można także otrzymać jako nagrodę, jeżeli uda nam się wygrać przewidzianą przez fabułę programu konkurencję lub po prostu zakupić je w sklepie umiejscowionym w jednym ze światów gry. Tradycyjnie dla serii, po planszach porozrzucano również nuty.
Nuts & Bolds podzielony został na sześć odrębnych światów. Póki co wiemy jedynie jak nazywa się pierwszy z nich – wzorowany na Dallas, amerykańskiej operze mydlanej z lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku Nutty Acres. Autorzy przewidują, że ukończenie całej gry bez mozolnego kolekcjonowania wszystkich części i dogłębnej eksploracji, przeciętnemu graczowi powinno zająć dwadzieścia do trzydziestu godzin.
Gears of War 2
Szef oddziału zajmującego się w Microsofcie grami, Shane Kim powiedział serwisowi MTV, że Gears of War 2 będzie największą tegoroczną premierą dla amerykańskiego koncernu. Chyba nikogo takie słowa nie powinny zaskoczyć. Pojawiły się także nowe obrazki z gry. Przy okazji warto nadmienić, że wykonując na przeciwniku tzw. egzekucję, w zależności od tego, w jaką broń wyposażona będzie nasza postać, zobaczymy inną animację.
Istnieje szansa, że w drugej części przygód oddziału Delta pojawi się tryb kooperacji przeznaczony dla czterech osób. Zapytany o to główny kreator serii, Cliff Bleszinski, nie potwierdził, ani nie zaprzeczył tej informacji, jednakże zapowiedział, że jakiekolwiek szczegóły zostaną podane dopiero w trakcie tegorocznego E3. Z całą pewnością wiemy natomiast, że multiplayer obfitował będzie w wiele nowych trybów rozgrywki i map. „Dysponujemy multiplayerem, jakiego w dzisiejszych czasach oczekują gracze” – podsumowuje CliffyB.
Fable 2
Niestety, nowa gra studia Lionhead pojawi się w sklepach dopiero tuż przed tegorocznymi świętami Bożego Narodzenia. Tym samym Fable 2 zaliczy spory poślizg, bowiem jak pamiętamy, poprzednio jako datę premiery podawano jesień.
Duński serwis Xboxlife podaje także informację, według której do napisania dialogów studio zatrudniło najlepszych hollywoodzkich scenarzystów. Według tego samego źródła wiemy również, że podejmowane na początku gry decyzje będą miały istotne konsekwencje w trakcie późniejszej rozgrywki. Przykładem może być tutaj jedna z misji, w trakcie której zbierać będziemy dowody przeciwko grasującej w mieście szajce bandziorów. Jeżeli nie podzielimy się nimi z lokalną policją, w późniejszym okresie w części miasta rozrośnie się przestępczość.
Świat gry ma być dziesięciokrotnie większy od tego znanego z pierwszej części. Sam Peter Molyneux wydaje się zaś wcale nie być zmęczonym ponownymi odwiedzinami w krainie fantasy, bowiem w jednym z wywiadów przyznał, że planuje już kolejne trzy części Fable. Więcej na ten temat przeczytacie w naszym wczorajszym newsie.
Na imprezie zaprezentowano również nowy zwiastunFable 2 oraz sporą liczbę screenshotów, które obejrzycie w naszej galerii.