Michel Ancel opowiada o Rayman Raving Rabbids
Francuski koncern UbiSoft opublikował wczoraj tzw. Q&A, czyli zestaw pytań i odpowiedzi poświęconych Rayman Raving Rabbids. W rolę człowieka udzielającego odpowiedzi wcielił się sam Michel Ancel, twórca postaci Raymana, a także takich gier jak m.in. Beyond Good & Evil oraz Peter’s Jackson King Kong.
Francuski koncern UbiSoft opublikował wczoraj tzw. Q&A, czyli zestaw pytań i odpowiedzi poświęconych Rayman Raving Rabbids. W rolę człowieka udzielającego odpowiedzi wcielił się sam Michel Ancel, twórca postaci Raymana, a także takich gier jak m.in. Beyond Good & Evil oraz Peter’s Jackson King Kong.
Zadając pytania skupiono się głównie na wersji gry poświęconej konsoli Nintendo Wii (Rayman Raving Rabbids będzie tytułem startowym – trafi do sklepów w tym samym czasie, co konsola). Mimo wszystko niektóre z informacji można uznać za „ogólne”, pasujące do wszystkich edycji.
Na poczatek kilka słów o fabule. Skupia się ona na szalonych królikach, które od wieków rozmnażały się oraz obmyślały plan inwazji. Wreszcie nadszedł czas, kiedy planowany atak mógł zostać rozpoczęty. Michel Ancel zaznaczył, że absurdalna historia jest jak najbardziej zamierzona – chciał przez to osiągnąć iście komediowy efekt, przywołujący na myśl najlepsze momenty takich filmów jak Marsjanie Atakują, czy też produkcji grupy Monty Pythona. Głównym celem Raymana, obok pokonania rasy krwiożerczych królików, będzie uwolnienie swojej dziewczyny, dziewczyny swojego najgorszego wroga, a także… samego wroga. Ancel zaznaczył przy okazji, że karykaturalny początek wcale nie oznacza braku zgrabnie powiązanych późniejszych elementów fabuły. Trzymamy go za słowo.
Kolejna część Q&A poświęcona została kontrolerowi Wii oraz aspektom związanym z wcielaniem się w Raymana. Ancel nawiązał w tym momencie do wypuszczonego niedawno trailera, prezentującej część z zagrywek, którymi będzie dysponować Rayman. Będą wśród nich proste ciosy, wyprowadzane poprzez energiczne machnięcia kontrolerem, jak i bardziej skomplikowane kombosy złożone z technik kung-fu, które aktywujemy wykonując ściśle określone ruchu (np. zakreślenie kilku okręgów nad głową, po czym wykonanie pionowego cięcia niczym kataną). Możliwe będzie również chwytanie najbliższych przeciwników i rzucanie ich w kierunku większych grup królików. Ancel wyznał również, że możliwe będzie wykonywanie różnego rodzaju ciosów specjalnych – np. wywołanie trzęsienia ziemi. Bardziej zaawansowane ruchy wykonamy przy użyciu kontrolera oraz przystawki, tzw. nunchacko.
Jak zapewne dobrze pamiętacie, jakiś czas temu przekazaliśmy Wam informację o tym, że Rayman będzie mógł ujeżdżać liczne zwierzęta – rekiny, olbrzymi pająki, nosorożce. Ancel potwierdził tę wiadomość. Zwierzakami będziemy sterować oczywiście przy wykorzystaniu specjalnego pada. Jedyną rzeczą, którą będziemy musieli zrobić, będzie wskazanie miejsca, w które ma się zwrócić nasz środek lokomocji, a także określenie prędkości, z jaką będzie się miało poruszać któreś ze zwierząt.
Zatrzymajmy się na moment przy wrogach Raymana. O możliwości walki z nimi już wiemy. Nie wiemy natomiast, że w niektórych momentach będziemy musieli je… zahipnotyzować. Służyć będzie do tego muzyka oraz przebrania Raymana (fan disco, rockowiec, punk, hip hopowiec i wiele innych). Jeżeli trafimy w gusta królików, automatycznie weźmiemy udział w bardzo zabawnej potańcówce, której efektem będzie zahipnotyzowanie ich oraz możliwość wykorzystania do określonych celów.
Następnie skupiono się na aspektach technicznych. Ancel przyznał, że wszystkie dotąd opublikowane screenshoty pochodzą z wersji Rayman Raving Rabbids przygotowywanej na konsolę Ninteno Wii. Dodał również, że obecnie jego współpracownicy nie zastanawiali się nad zaimplementowaniem do gry opcji sieciowej, wykorzystującej infrastrukturę nowej usługi Nintendo, tj. Wii Connect24.
Mamy dla Was również złą wiadomość – w grze nie znajdziemy trybu rozgrywki wieloosobowej. Rayman Raving Rabbits od samego początku pomyślany jest jako pozycja przeznaczona tylko dla jednego gracza.
Rayman Raving Rabbits zostanie wydany pod koniec tego roku na następujących platformach: Wii, NDS, PS2, PS3, PSP, Xbox, Xbox 360 oraz PC.