Metro Exodus - ogromne poziomy, struktura kampanii i inne konkrety
Artykuł w czasopiśmie Game Informer przyniósł sporo nowych konkretów odnośnie Metro Exodus. Poznaliśmy detale dotyczące rozmiarów poziomów, struktury kampanii oraz warstwy technicznej projektu.
- Deweloper gry: 4A Games
- Wydawca: Deep Silver
- Gatunek: FPS
- Platformy: PC, XONE, PS4
- Data premiery: 2018 r.
Metro Exodus zapowiada się na jedną z najciekawszych strzelanek tego roku, dlatego z zaciekawieniem wypatrujemy nowych informacji na temat tego projektu. Najnowszy zestaw konkretów przyniósł artykuł opublikowany w magazynie Game Informer.
Rozgrywka
Gra ma zaoferować znacznie więcej typów przeciwników niż poprzednie odsłony, a wielu z nich będzie przypisanych do konkretnych regionów lub pór roku. W walce z nimi skorzystamy z bogatego arsenału i każdy z podstawowych typów broni będzie można wzbogacić maksymalnie pięcioma modyfikacjami. Nie zabraknie także opcji chowania uzbrojenia, aby zasygnalizować postaciom niezależnym, że nie zamierzamy zrobić im krzywdy.
Kampania składać się będzie z serii dużych sandboksowych poziomów. O ile największa otwarta przestrzeń w Metro: Last Light miała 111 na 200 metrów, tak w Metro Exodus zwiedzimy tereny o powierzchni do czterech kilometrów kwadratowych. Przemierzanie tych przestrzeni ułatwi obecność różnorodnych pojazdów.
Poza głównym wątkiem fabularnym gra zaoferuje również sporo opcjonalnych zadań pobocznych, a cała kampania rozegra się na przestrzeni roku. Ponadto autorzy chwalą się, że kompletnie przebudowali mechanizmy skradankowe, tak aby były ciekawsze i bardziej wymagające. Ponadto pożegnamy ekonomię bazującą na nabojach jako walucie, choć nie wiadomo dokładnie czym zostanie to zastąpione. Wiemy za to, że sporo czasu spędzimy szukając przedmiotów, które będą mogły zostać przerobione na przydatny ekwipunek.
Warstwa techniczna gry
Wśród ujawnionych konkretów pojawiło się również kilka dotyczących technicznej strony gry. Dowiedzieliśmy się, że w przypadku wersji na Xboksa One X twórcy celują w rozdzielczość 4K z efektem HDR. Ponadto Metro Exodus ma posiadać zaawansowaną sztuczną inteligencję kontrolującą zachowanie zwierząt na mapach oraz system pogodowy. Również scenki przerywnikowe powinny prezentować się ładniej, gdyż podczas ich tworzenia autorzy zrobili użytek z techniki motion-capture do odwzorowania mimiki aktorów. Ponadto silnik zaoferuje ulepszone oświetlenie wykorzystujące technologię PBR (Physics-based rendering) do zwiększenia realizmu tego, jak światło podróżuje przez otoczenie.
Przypomnijmy, że Metro Exodus zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Premiera ma nastąpić jesienią tego roku.