MegaLights w Unreal Engine 5 poprawia wydajność. Gracze jednak krytykują wpływ na oprawę graficzną
Unreal Engine w wersji 5.5 otrzymał nową funkcję MegaLights, która znacznie zwiększa liczbę klatek na sekundę. Gracze jednak nie są zadowoleni i krytykują wpływ opcji na oprawę graficzną.
Unreal Engine 5 cieszy się dużą popularnością wśród deweloperów, mimo że optymalizacja silnika sprawia duże problemy i wymaga wsparcia firm zewnętrznych. Wydajność w grach może poprawić nowa funkcja MegaLights, która według benchmarków może nawet podwoić klatkaż. W rozdzielczości 4K i włączonym DLSS-em z MegaLights możliwe jest nawet osiągnięcie około 60 klatek na sekundę.
Unreal Engine 5.5 z nową funkcją MegaLights
Na kanale MxBenchmarkPC pojawiły się testy funkcji MegaLights w różnych konfiguracjach: z DLAA lub DLSS-em w rozdzielczościach 4K, 1440p oraz 1080p. W każdym z przypadków możemy zauważyć płynność animacji, co jest zależna od ilości świateł rzucających cień. Im jest ich więcej, tym MegaLights bardziej wpłynie na poprawę wydajności w danej grze.
Pod filmem i w mediach społecznościowych skrytykowano jednak MegaLights i samego Epica, który zdaniem internautów powinien zająć się naprawianiem UE5. Gracze zwrócili uwagę, że funkcja negatywnie wpływa na oprawę graficzną i tekstury na krawędziach wydają się być bardziej rozmazane, co jeden z komentujących porównał do kolejnej warstwy wazeliny.
Dodatkowo wspomniano, że Epic mógłby skupić się na poprawieniu wydajności Unreal Engine 5, żeby zlikwidować problem regularnego zacinania się rozgrywki w różnych tytułach. Zamiast tego, według internautów, producent zajmuje się dodawaniem kolejnych opcji, których nie potrzebujemy. Pojawiają się jednak i pozytywne głosy nie mogące się doczekać, żeby sprawdzić MegaLights w praktyce.
Problemem opcji jest jednak fakt, że gry muszą być stworzone na Unreal Engine 5.5, żeby móc wykorzystać możliwości MegaLights. Dotychczasowe produkcje musiałyby zostać zaktualizowane do nowej wersji silnika i nie wiadomo, czy deweloperzy na to się zdecydują.