Maxis tworzy nową markę - miks MMO, Minecrafta i LittleBigPlanet?
Firma Maxis zamieściła ogłoszenie o pracy dla senior designera, który zajmowałby się nową, „unikatową” marką powstającą w oddziale w Redwood Shores (The Sims Studio). Od kandydatów wymaga się m.in. znajomości mechanizmów typowych dla gier MMO i free-to-play oraz rozumienia gier takich jak Minecraft, LittleBigPlanet czy Project Spark.
- Seria SimCity (pięć głównych odsłon od Maxis z 1989, 1996, 1999, 2003 i 2013 roku)
- Seria The Sims (cztery główne odsłony z 2000, 2004, 2009 i 2014 roku)
- Spore (2008)
Firma Maxis, choć istnieje od lat 80. XX wieku i ma na koncie krocie gier, jest kojarzona przede wszystkim z jedną, nieustannie powielaną marką – The Sims (ewentualnie dwiema, jeśli doliczyć SimCity) – czym zaskarbiła sobie stosunkowo powszechną opinię dewelopera, któremu zbyt wygodnie jest serwować bez końca ten sam posiłek, by silić się na innowacje. Niemniej, wygląda na to, że w ciągu najbliższych lat spółka założona przez Willa Wrighta może jeszcze zaskoczyć nas mniej lub bardziej świeżym pomysłem na grę, tak jak miało to miejsce w roku 2005, kiedy ujawniono Spore. Skąd takie przypuszczenie? Wieść wypłynęła z biura karier firmy Electronic Arts – w zakładce poświęconej Maxis pojawiła się oferta pracy dla starszego projektanta (senior designer), mającego przejąć odpowiedzialność za „innowacyjny projekt nowych mechanizmów gry w unikatowej, kształtującej się marce”, nad którą pracuje oddzial zlokalizowany w kalifornijskim Redwood Shores (znany jako The Sims Studio).
Rzecz jasna, nie sposób traktować takiego źródła jako zapowiedzi gry, jednak można pokusić się o pewne spekulacje na temat jej potencjalnej zawartości, przeglądając wymagania stawiane przed kandydatem na omawiane stanowisko. Oto wybrane z nich:
- Doświadczenie z „dogłębnie społecznościowymi” grami wieloosobowymi, takimi jak MMO.
- „Głębokie zrozumienie” reguł projektowania progresji w grze, drzewek rzemiosła i technologii, „levelowania” postaci na wzór gatunku cRPG oraz „matematycznego modelowania progresji łupów”.
- Zrozumienie projektu gier symulacyjnych, obejmujących system zachowania oparty m.in. na zachciankach i potrzebach.
- Umiejętność wplecenia w grę elementów monetyzacji rodem z gier free-to-play w sposób prosty, naturalny i nie pozbawiony szacunku dla gracza.
- Zrozumienie gier opartych na kreatywności i symulacji, takich jak The Sims, SimCity i Spore, a także LittleBigPlanet, Minecraft, Project Spark, Disney Infinity i innych.
Ponadto inne fragmenty ogłoszenia sugerują, że moglibyśmy mieć do czynienia z produkcją przeznaczoną przede wszystkim na pecety, oferującą bogaty tryb wieloosobowy i rozbudowane edytory, a także współpracującą z aplikacjami towarzyszącymi na smartfony i tablety.