Mass Effect 4 - nowe informacje i grafiki. Zremasterowana wersja trylogii
Studio BioWare udostępniło nowe grafiki koncepcyjne z Mass Effect 4 i zestaw świeżych informacji na temat tego projektu. Dowiedzieliśmy się m.in., że za fabułę odpowiada główny scenarzysta Halo 4. Ponadto autorzy rozważają opracowanie odświeżonej wersji pierwszych trzech części serii.
O tym, że studio BioWare pracuje nad kolejną odsłoną cyklu Mass Effect wiemy już od dawna. Do tej pory jednak twórcy bardzo oszczędnie dawkowali wypuszczane informacje na temat tego projektu. Dlatego z radością powitaliśmy zestaw nowych konkretów, które właśnie zostały udostępnione przez autorów. Zwłaszcza, że poza nimi otrzymaliśmy także pokaźny wybór grafik koncepcyjnych, dających całkiem niezłe pojęcie o tym, jakiego rodzaju lokacje odwiedzimy podczas kampanii. Ponadto deweloperzy zasugerowali, że mają w planach odświeżoną wersję oryginalnej trylogii, która miałaby się ukazać na konsole nowej generacji. Twórcy nie potwierdzili co prawda oficjalnie istnienia zremasterowanej edycji, ale poprosili fanów o podzielenie się sugestiami dotyczącymi tego, co mogłoby się w niej znaleźć.
Odnośnie Mass Effect 4 studio BioWare poinformowało, że w grze znajdziemy sporo nowych obcych ras i wiele z tych cywilizacji otrzyma własną planetę, z unikalną kulturą i architekturą. W kampanii duży nacisk położony zostanie na aspekt eksploracyjny i obejmie to nie tylko lokacje, ale również odkrywanie informacji dotyczących postaci oraz społeczeństw, z jakich się wywodzą. Jednocześnie gracze mają otrzymać dużą swobodę wyboru podczas zwiedzania zakątków galaktyki, w czym pomoże potwierdzony już jakiś czas temu powrót pojazdu Mako. Zapewniono jednak, że nie obędzie się to kosztem wciągającej fabuły i bogatych relacji, jakie będziemy mogli rozwijać z postaciami niezależnymi.
Dowiedzieliśmy się także, że autorzy kładą nacisk przede wszystkim na platformy nowej generacji, czyli pecety, Xboksa One i PlayStation 4. Stwierdzenie to zostało sformułowane w sposób, który nie wyklucza wersji na starsze konsole. Oparte na tym samym silniku Dragon Age: Inkwizycja ukaże się na Xboksa 360 i PlayStation 3, więc niewykluczone, że podobnie będzie z Mass Effect 4. Warto jednak pamiętać, że gry nie zobaczymy wcześniej niż pod koniec przyszłego roku, a całkiem prawdopodobne jest, że poczekamy jeszcze dłużej - do 2016 r. Autorzy mogą więc uznać, że opracowanie wydania na stare platformy będzie wtedy stratą czasu.
Ponadto BioWare zdradziło, kto odgrywa kluczowe role w zespole deweloperskim zajmującym się produkcją gry. W ekipie jest sporo weteranów serii, takich jak Mac Walters (dyrektor kreatywny), Mike Gamble (producent) czy Yanick Roy (dyrektor oddziału studia w Edmonton). Na liście płac znalazło się jednak również kilka nowych twarzy. Przede wszystkim głównym scenarzystą jest Chris Schlerf, który pełnił tę samą rolę przy Halo 4. Co ciekawe Schlerf pracuje nad nowym Mass Effect już od roku, ale udało się to utrzymać w sekrecie.
Natomiast głównym projektantem jest Ian Frazier, który wcześniej pracował na tym samym stanowisku przy produkcji takich gier jak Dawn of War: Soulstorm oraz Kingdoms of Amalur: Reckoning. Warto dodać, że karierę rozpoczął jako główna siła napędowa moda Ultima V: Lazarus do gry Dungeon Siege.