autor: Damian Stróżek
Marvel's Avengers - przebieranie herosów i nowe informacje o grze
Crystal Dynamics podzieliło się szczegółami dotyczącymi nadchodzącej gry Marvel’s Avengers. Studio za pośrednictwem serwisu Reddit opowiedziało o trybach rozgrywki, mechanikach oraz umiejętnościach.
Premiera Marvel's Avengers zbliża się wielkimi krokami, dlatego twórcy postanowili umilić fanom oczekiwanie na produkcję. Studio zorganizowało w serwisie Reddit AMA - czyli wątek w którym można było zadawać developerom pytania o nadchodzącą grę. Dowiedzieliśmy się z niego m.in. szczegółów dotyczących trybów gry, zabawy offline oraz trybach co-op-u.
Twórcy opowiedzieli trochę o dwóch trybach gry - War Zone (kooperacyjnych wyzwaniach, w których będziemy mogli wykonywać specjalne misje) oraz Drop Zone (krótkich, 10 minutowych rozgrywkach z jednym, określonym celem). War Zone będzie przeznaczony na 15-30 minut zabawy, w zależności od stopnia wyzwania. Różne strefy wojny będą oferować mniejszą lub większą różnorodność i losowość, w trybie tym nie pojawi się również mini mapa. Do tego oba tryby podzielone będą na 4 poziomy trudności, z czego trudniejsze przyniosą lepsze nagrody.
Gra zaoferuje możliwość zabawy zarówno online, jak i solowej offline, jednak niektóre warianty będą dostępne tylko dla graczy bawiących się w kooperacji w sieci. Twórcy obiecują tygodniowe i miesięczne aktualizacje, pojawić się mają też wydarzenia sezonowe, takie jak chociażby Halloween. W produkcji znajdą się również rajdy, które zajmą nawet do 2 godzin; niestety nie zostaną dodane na premierę, a dopiero w późniejszych łatkach. Gra w trybie współpracy skaluje misje do najniższego poziomu w drużynie, lecz sprzęt który wypada jest dopasowany do poziomu naszej postaci.
Bohaterzy będą mogli być rozwijani w jednym z trzech drzewek umiejętności - niektóre zwiększą naszą mobilność, a inne poprawią walkę wręcz. Pojawi się też opcja zakupu różnego rodzaju sprzętu od specjalnych dostawców. W grze dostępna będzie również opcja przebierania naszych superbohaterów (oprócz określonych momentów w fabule, w których „oficjalny” strój jest wymagany). Twórcy obiecują, że umiejętności oraz sprzęt pozwolą stworzyć określone specjalizacje protagonistów np. Iron Mana specjalizującego się w walce wręcz.
Twórcy poruszyli kwestię sztucznej inteligencji naszych sojuszników, która w grze zachowywać ma się sytuacyjnie, zarówno w walce w zwarciu, jak i na dystans Np. Hulk z początku będzie walczył na dystans, jednak gdy nasz zielonoskóry kolega zbliży się do przeciwników, zacznie walczyć wręcz. Al postara się także nas ożywić, gdy zginiemy na placu boju. Pełną listę szczegółów, które twórcy ujawnili możecie zobaczyć w tym miejscu.
Gra ma zapowiedzianą premierę na 4 września 2020 roku oraz ukaże się na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One. W późniejszym okresie produkcja ukaże się również na konsolach nowej generacji tj. PlayStation 5 oraz Xbox Series X.
- Oficjalna strona Crystal Dynamics
- Szczegóły bety Marvel’s Avengers, nowy gameplay oraz współpraca z Fortnite