autor: Artur Falkowski
Major Nelson o dodatkowych utworach do Guitar Hero II
Pojawienie się na Xbox Live trzech zestawów utworów do Guitar Hero II wywołało falę protestów użytkowników konsoli. Krytykowano dwie rzeczy: po pierwsze fakt, że piosenki zostały połączone w pakiety, po drugie wysoką cenę takiego zestawu (500 MP). Larry Hryb z Microsoftu, znany również jako Major Nelson, postarał się wytłumaczyć graczom, dlaczego wybrano takie, a nie inne rozwiązanie.
Pojawienie się na Xbox Live trzech zestawów utworów do Guitar Hero II wywołało falę protestów użytkowników konsoli. Krytykowano dwie rzeczy: po pierwsze fakt, że piosenki zostały połączone w pakiety, po drugie wysoką cenę takiego zestawu (500 MP). Larry Hryb z Microsoftu, znany również jako Major Nelson, postarał się wytłumaczyć graczom, dlaczego wybrano takie, a nie inne rozwiązanie.
W wywiadzie udzielonym serwisowi Joystiq przedstawiciel Microsoftu powiedział, że sprawa jest bardziej skomplikowana, niż się ludziom wydaje. Fakt, że wszystkie dodatkowe utwory pochodzą z wydanej już na PS2 gry Guitar Hero, nie jest jednoznaczny z tym, że wydawca gry ma prawo do zamieszczania ich w wersji na X360. Żeby tego dokonać, trzeba było na nowo wykupić licencję.
Sporo fanów zarzucało firmie Red Octane, że nie udostępniła piosenek pojedynczo, tak, by każdy mógł wybrać tylko te utwory, które go interesują. Larry Hryb stwierdził, że takie rozwiązanie odbiłoby się na kieszeni konsumentów. Każda piosenka z osobna musiałaby przechodzić przez szereg procedur weryfikacyjnych, a co za tym idzie przygotowanie ich i umieszczenie w serwisie Xbox Live zajęłoby więcej czasu i pieniędzy. Dlatego też o wiele prościej i taniej było połączyć utwory w pakiety, testować je jako całość i sprzedawać po niższej cenie.
Firma Red Octane została poproszona przez serwis 1UP o dalszy komentarz. W odpowiedzi wskazano na wywiad z Majorem Nelsonem, mówiąc, że obecnie nie ma niczego więcej do dodania.