autor: Kamil Ostrowski
Mafia Wars 2 traci 900 000 graczy w ciągu jednego miesiąca
Mafia Wars 2, jedna z najnowszych produkcji firmy Zynga, straciła aż 900 000 graczy w ciągu miesiąca. Jest to pierwsze tak duże niepowodzenie giganta na rynku gier społecznościowych.
Jak wynika z badań poczynionych przez firmę AppData, Mafia Wars 2, jedna z gier społecznościowych firmy Zynga, straciła w ciągu czterech tygodni 900 000 użytkowników – 36% całości.
Anonimowe źródło podało także jednemu z zachodnich serwisów informację, jakoby produkcji tej nie udało się w ogóle wygenerować dochodu. Z kolei znany analityk firmy Wedbush Morgan, Michael Pachter, zauważył, że inne tytuły Zyngi przyciągają do siebie codziennie 20% z całości bazy aktywnych graczy. Mafia Wars 2 udało się osiągnąć wynik na poziomie 10%.
Pachter wspomina również, że „starzy wyjadacze w pierwszego Mafia Wars przychodzili do nas i mówili „To jest ta sama gra z innymi misjami.”. Są już tym zmęczeni, więc szybko rezygnują (...)”.
Pomimo świetnych wyników finansowych (firma jest obecnie najlepiej zarabiającą spółką na rynku gier wideo), Zynga nieco chwieje się w posadach. Wśród osób z branży panuje przekonanie, że firma produkuje swoje tytuły taśmowo, bez zważania na jakość i nie przykłada wielkiej wagi do swoich pracowników, traktując ich przedmiotowo. Dowodem na szkodliwość takiego podejścia niech będą chociażby nieudane próby zakupu PopCap Games czy Rovio Games przez giganta gier społecznościowych. We wspomnianych przypadkach wcale nie pieniądze odegrały największą rolę, a reputacja Zyngi.
Przed utrzymywaniem takiej postawy ostrzega Gabriel Tolledano, dyrektor ds. zarządzania (ang. human resources) Electronic Arts: „Nauczyliśmy się, że traktowanie talentu jako zasobu ma swoje konsekwencje. Poprawa nadwątlonej reputacji to praca na całe lata.”