Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 9 lutego 2016, 11:02

autor: Adrian Werner

Lonewolf - ponura gra snajperska w klimacie noir trafiła na Androida

Do dystrybucji w usłudze Google Play trafiła androidowa wersja gry Lonewolf, czyli snajperskiej strzelanki kładącej duży nacisk na aspekt fabularny.

Użytkownicy urządzeń mobilnych nie mogą ostatnio narzekać na brak gier snajperskich, ale jednocześnie większość z nich jest bardzo prostymi i mało ambitnymi produkcjami. Miłośników tej kategorii zainteresować powinna informacja, że na Androida właśnie trafiła strzelanka Lonewolf, która realizuje tę tematykę w znacznie ciekawszy sposób niż niedawne Sniper Fury czy Sniper X.

Poza wydaną właśnie wersją na Androida można także pobrać edycję na iOS-a, która zadebiutowała kilka tygodniu temu. Gra korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami, ale jest bardzo powściągliwa, jeśli chodzi o zachęcania graczy do wydawania prawdziwych pieniędzy.

W przeciwieństwie do większości gier tego typu, Lonewolf kładzie duży nacisk na aspekt fabularny. Wcielamy się w młodego snajpera, któremu wypełnienie trudnego zlecenia umożliwiło dostanie się w szeregi elitarnej grupy płatnych zabójców znanej jako The Assembly. Scenariusz jest bardzo rozbudowany i opowiadany za pomocą licznych scenek przerywnikowych, a podczas rozwoju historii powoli obserwujemy, jaki wpływ wszystkie te morderstwa mają na psychikę głównego bohatera i poznajemy prawdziwy powód dla którego postanowił pracować dla grupy bezwzględnych kryminalistów. Wszystko to zrealizowano  w konwencji kryminału noir. 

Jak na grę tego typu przestało, w Lonewolf zajmujemy się głównie eliminowaniem celów z dużych odległości za pomocą karabinu snajperskiego. Zlecenia często wymagają działania po cichu i musimy wykazać się pewnym sprytem, aby uniemożliwić strażnikom wszczęcie alarmu. Poziomy szybko zaczynają wręcz przypominać zagadki logiczne, wymagające wymyślenia odpowiedniego ciągu zabójstw. Przykładowo, trafienie kierowcy w zaparkowanym samochodzie spowoduje, że jego głowa uderzy o klakson, co wyciągnie zaniepokojonego hałasem najemnika z bezpiecznej lokacji. Zabawę urozmaicają pojawiające się co pewien czas krótkie sekwencje bardziej dynamicznej akcji, w których walczymy na krótkie dystanse za pomocą pięści lub pistoletów i karabinów.

Za skuteczną realizację zleceń nagradzani jesteśmy wirtualną walutą, pozwalającą na zakup nowych karabinów oraz ulepszanie tych już posiadanych, np. poprzez zamontowanie na nich wskaźników ułatwiających orientowanie się jak duży wpływ na tor pocisku będzie miał wiatr czy grawitacja.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej