filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 24 maja 2018, 11:01

Lodowy smok George'a R.R. Martina doczeka się pełnometrażowej animacji

George R.R. Martin, twórca Pieśni lodu i ognia, książkowego pierwowzoru serialu Gra o tron, weźmie udział w produkcji kolejnej adaptacji swojego dzieła. Tym razem padło na powieść dla dzieci z 1980 roku pt. Lodowy smok (oryg. The Ice Dragon).

Fani wyczekujący już od siedmiu lat kolejnego tomu Pieśni Lodu i Ognia, powieści fantasy, na której oparto bijący rekordy popularności serial Gra o Tron, muszą uzbroić się w jeszcze większą dawkę cierpliwości. George R.R. Martin do swojej bogatej kolekcji projektów, nad którymi pracuje i które odciągają go od dokończenia stworzonej przez siebie sagi, dorzucił kolejny – ekranizację Lodowego smoka, jego powieści dla dzieci z 1980 roku.

Akcja książki rozgrywa się w innym świecie niż znane z Gry o tron Westeros. Młoda dziewczynka Adara potajemnie zaprzyjaźnia się z rzadkim lodowym smokiem. Bestia okazuje się być jedyną nadzieją na uratowanie świata przed armią ognistych smoków atakujących miasto, w którym dotąd żyła.

Adaptacja będzie animacją stworzoną przez Warner Animation Group (Lego: Przygoda, Bociany). George R.R. Martin oraz Vince Gerardis zajmą się warstwą produkcyjną przedsięwzięcia. Na tym etapie nie wybrano jeszcze reżysera, scenarzystów czy obsady, nie podano również nawet przybliżonej daty premiery widowiska.

Lodowy smok Georgea R.R. Martina doczeka się pełnometrażowej animacji - ilustracja #1

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej