autor: Szymon Liebert
LittleBigPlanet 2 pozwoli tworzyć całkiem nowe gry
W najnowszym numerze Game Informera znalazł się tekst o grze LittleBigPlanet 2, z którego wynika, że studio Media Molecule szykuje wiele ambitnych niespodzianek. Jeśli wierzyć doniesieniom, w drugiej odsłonie przygód Sackboy’a i spółki, będziemy mogli nie tylko tworzyć poziomy, ale w znacznym stopniu wpływać na rozgrywkę i bawić się gatunkami.
W najnowszym numerze Game Informera znalazł się tekst o grze LittleBigPlanet 2, z którego wynika, że studio Media Molecule szykuje wiele ambitnych niespodzianek. Jeśli wierzyć doniesieniom, w drugiej odsłonie przygód Sackboy’a i spółki, będziemy mogli nie tylko tworzyć poziomy, ale w znacznym stopniu wpływać na rozgrywkę i bawić się gatunkami.
Informacje o grze z czerwcowego numeru magazynu zostały streszczone przez jednego z użytkowników forum NeoGaf, więc są na razie „nieoficjalne” (tym bardziej, że samej gry jeszcze nie zapowiedziano). Wydaje się jednak, że przegląd nowości, które zobaczymy w drugim LittleBigPlanet jest wierzytelny. Fani mogą zacierać ręce – możliwości wykazania się będzie znacznie więcej.
LittleBigPlanet 2 będzie znacznie bogatszy od pierwowzoru, bo przyniesie ze sobą zupełnie nowe narzędzia, które pozwolą nie tylko tworzyć platformowe poziomy, ale także bawić się gatunkami. Dzięki temu posiadacze produkcji będą mogli opracować wyścigi, grę logiczną, strzelankę w stylu Space Invaders, a nawet produkcję z elementami RPG i strategii czasu rzeczywistego.
Podobno testując nowe pomysły twórcy z Media Molecule stworzyli w pełni działającego klona Command & Conquer (od razu pojawiła się anegdota, że dzięki LittleBigPlanet 2 fani w końcu stworzą udane zakończenie serii o Tiberium). To nie koniec nowości – Sackboy otrzyma również kamerę. Nakręcone filmy będzie można edytować, a nawet wzbogacić o własne dźwięki.
Twórczy gracze skorzystają również z tak zwanego Sackbota, czyli przeciwnika, którego będzie można samemu zaprogramować i ustawić. Kolejny LittleBigPlanet pozwoli również wpływać na ustawienia poruszania się Sackboy’a, pojazdów oraz przeciwników. Na koniec warto dodać, że w „dwójce” rzekomo będzie można wykorzystać wszystkie poziomy i dodatki z pierwowzoru.
Jeśli powyższe obietnice zostaną spełnione, to otrzymamy grę, która na starcie ma dostęp do ponad 2 milionów poziomów. Oczywiście autorzy pracują też nad własną kampanią - tym razem ma ona dotyczyć luźno potraktowanych okresów historycznych i oferować kilka nowych gadżetów. Kiedy Sackboy powróci? Tego nie wiemy, chociaż bardzo możliwe, że jeszcze w tym roku.