Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 grudnia 2010, 09:48

autor: Adrian Werner

Listopadowe wyniki amerykańskiego rynku gier

Organizacja analityczna NPD opublikowała właśnie wyniki finansowe amerykańskiego rynku gier za listopad tego roku. Zgodnie z przewidywaniami miesiąc ten należał do Call of Duty: Black Ops.

Organizacja analityczna NPD opublikowała właśnie wyniki finansowe amerykańskiego rynku gier za listopad tego roku. Zgodnie z przewidywaniami miesiąc ten należał do Call of Duty: Black Ops.

Listopadowe wyniki amerykańskiego rynku gier - ilustracja #1

Call of Duty: Black Ops

Łączne przychody ze sprzętu, akcesoriów i gier wyniosły 2,99 mld dolarów, co stanowi wzrost o 8% w porównaniu do 2,76 mld wypracowanych w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Łącznie w pierwszych jedenastu miesiącach tego roku amerykański rynek wygenerował 14,73 mld dolarów przychodu, a więc o pięć procent mniej niż w tym samym okresie w 2009 roku. Dobrą wiadomością jest natomiast to, że miniony listopad był największym w historii dla tej branży i o 30 mln dolarów przebił ten z 2008 roku, a trzeba pamiętać, że był to okres szczytowej popularności gier muzycznych. Analitycy przewidują, że przychody za cały rok zamkną się w przedziale 18,8 - 19,6 mld dolarów.

Gry

Gry wygenerowały w listopadzie przychód na poziomie 1,5 mld dolarów, czyli o 3% więcej niż w roku ubiegłym. Mimo to łączne przychody za pierwsze jedenaście miesięcy 2010 r. wciąż są niższe o 4% niż te wypracowane w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Jeśli chodzi o konkretne gry, to zgodnie z przewidywaniami bezkonkurencyjne na rynku amerykańskim okazało się Call of Duty: Black Ops, które łącznie na wszystkich platformach docelowych sprzedało się w ilości 8,4 mln sztuk, co stanowi 25% wszystkich zakupionych w listopadzie gier.

Lista dziesięciu najlepiej sprzedających się gier w listopadzie prezentuje się następująco:

#

Gra

Wydawca:

Platformy:

1.

Call of Duty: Black Ops

Activision Blizzard

Xbox 360, PS3, Wii, PC, DS

2.

Assassin's Creed: Brotherhood

Ubisoft

Xbox 360, PS3

3.

Just Dance 2

Ubisoft

Wii

4.

Madden NFL 11

Electronic Arts

Xbox 360, PS3, Wii, PS2, PSP

5.

Fable III

Microsoft

Xbox 360

6.

Donkey Kong Country

Nintendo

Wii

7.

Need for Speed: Hot Pursuit

Electronic Arts

PS3, 360, Wii, PC

8.

Gran Turismo 5

Sony

PS3

9.

NBA 2K11

Take-Two Interactive

Xbox 360, PS3, Wii, PS2, PSP,PC

10.

Wii Fit Plus

Nintendo

Wii

Sprzęt

Listopadowe wyniki amerykańskiego rynku gier - ilustracja #2

Przychody ze sprzedaży konsol wzrosły o 2% osiągając poziom 1,08 mld dolarów. Firma Microsoft pochwaliła się, że Xbox 360 ponownie okazał się najlepiej sprzedającą się domową konsolą miesiąca i zakupiło ją w listopadzie 1,37 mln amerykanów, co stanowi wzrost aż o 68% w porównaniu do 819,5 tysiąca sztuk sprzedanych w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Łącznie w ciągu jedenastu pierwszych miesięcy tego roku amerykanie nabyli o 42% więcej Xboksów 360 niż w okresie od początku stycznia do końca listopada w roku 2009.

Maszynka Microsoftu może pochwalić się pierwszą pozycją wśród domowych konsol, jednak najlepiej sprzedającą się platformą tradycyjnie było Nintendo DS. W listopadzie amerykanie zakupili 1,5 mln sztuk tej konsolki, czyli mimo wszystko mniej niż 1,7 mln w analogicznym miesiącu w roku ubiegłym. Sprzedano również 1,27 mln egzemplarzy Wii, co oznacza, że udało się nieznacznie przebić ubiegłoroczny wynik 1,26 mln sztuk.

Najmniej powodów do zadowolenia ma Sony. PlayStation 3 w listopadzie sprzedało się w ilości raptem 530 tysięcy egzemplarzy, czyli o 25% mniej niż analogicznym okresie w roku ubiegłym. Firma zaznaczyła jednak, że przez pierwsze jedenaście miesięcy 2010 r. udało jej się sprzedać o 5% więcej konsol niż w okresie od początku stycznia do końca listopada w roku.

Sprzedaż akcesoriów przyniosła w listopadzie 413,3 mln dolarów, co stanowi wzrost aż o 69% w porównaniu do roku ubiegłego. Tak dobry wynik był głównie zasługą Kinecta, który po raptem miesiącu dostępności jest już najlepiej sprzedającym się produktem roku w tym segmencie.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej