autor: Radosław Grabowski
Linia nVidia GeForce 6 oficjalnie. Pojedynek GeForce 6800 Ultra vs. Radeon 9800 XT.
Już niebawem sklepowe półki zapełnią się nowymi kartami graficznymi, zbudowanymi w oparciu o układy z szóstej generacji rodziny nVidia GeForce m.in. przez ASUS, Gainward i PNY Technologies. Urządzenia wyposażone będą nie tylko w podstawową wersję procesora NV40 (6800), ale także w jego mocniejszy wariant (6800 Ultra). Górny pułap cenowy powinien być zamknięty w granicach poziomu 500 USD, czyli równowartości około 2100 PLN. Natomiast w licznym gronie rekomendowanych gier figurują np. Battlefield Vietnam, Colin McRae Rally 04, Far Cry, Painkiller i Tom Clancy’s Splinter Cell: Pandora Tomorrow. Zapraszamy do obejrzenia danych technicznych, dwóch przykładowych fotografii i wybranych rezultatów testu komparatywnego internetowego serwisu Hardware Analysis (pojedynek z ATI Radeon 9800 XT).
Już niebawem sklepowe półki zapełnią się nowymi kartami graficznymi, zbudowanymi w oparciu o układy z szóstej generacji rodziny nVidia GeForce m.in. przez ASUS , Gainward i PNY Technologies . Urządzenia wyposażone będą nie tylko w podstawową wersję procesora NV40 (6800), ale także w jego mocniejszy wariant (6800 Ultra). Górny pułap cenowy powinien być zamknięty w granicach poziomu 500 USD, czyli równowartości około 2100 PLN. Natomiast w licznym gronie rekomendowanych gier figurują np. Battlefield Vietnam , Colin McRae Rally 04 , Far Cry , Painkiller i Tom Clancy’s Splinter Cell: Pandora Tomorrow . Zapraszamy do obejrzenia danych technicznych, dwóch przykładowych fotografii i wybranych rezultatów testu komparatywnego internetowego serwisu Hardware Analysis (pojedynek z ATI Radeon 9800 XT ).
Ilość tranzystorów | 222.000.000 |
Technologia wykonania | 0,13 mikrona |
Rodzaj rdzenia | 256-bitowy |
Częstotliwość taktowania rdzenia | 400 lub 475 MHz |
Ilość obsługiwanej pamięci | 128 (DDR) lub 256 MB (GDDR3) |
Rodzaj interfejsu pamięci | 256-bitowy |
Przepustowość pamięci | 35,2 GB/s |
Ilość potoków renderujących | 12 lub 16 |
Częstotliwość taktowania pamięci | 1100 lub 1200 MHz |
Maksymalna rozdzielczość | 2048x1536 przy 85 Hz |
Obsługiwana wersja Vertex Shader | 3.0 |
Obsługiwana wersja Pixel Shader | 3.0 |
Obsługiwana wersja DirectX | 9.0 |
Obsługiwana wersja OpenGL | 1.5 |