autor: Marcin Cisowski
Limitowana edycja „Gran Turismo 4” od firmy Nike
Japonia, jak żaden inny kraj jest bardzo otwarta na różne, czasem bardzo egzotyczne formy promocji wszelkich produktów. Żeby dobrze sprzedać tam produkt firmy odpowiedzialne za promocję wznoszą się na wyżyny swoich możliwości tworząc bardzo często niespotykanie nigdzie indziej kampanie. Jest to zjawisko charakterystyczne dla każdego atrakcyjnego produktu. A jeśli zapytalibyśmy, jaka nadchodząca gra na PlayStation 2 najbardziej zasługuje na miano takiego właśnie produktu, większość graczy zapewne wymieniłaby najnowszą odsłonę serii „Gran Turismo”.
Japonia, jak żaden inny kraj jest bardzo otwarta na różne, czasem bardzo egzotyczne formy promocji wszelkich produktów. Żeby dobrze sprzedać tam produkt firmy odpowiedzialne za promocję wznoszą się na wyżyny swoich możliwości tworząc bardzo często niespotykanie nigdzie indziej kampanie. Jest to zjawisko charakterystyczne dla każdego atrakcyjnego produktu. A jeśli zapytalibyśmy, jaka nadchodząca gra na PlayStation 2 najbardziej zasługuje na miano takiego właśnie produktu, większość graczy zapewne wymieniłaby najnowszą odsłonę serii „Gran Turismo”.
„Gran Turismo 4”, tworzone przez Polyphony Digital, w które japońscy gracze zagrają już 3 grudnia doczeka się specjalnej, limitowanej edycji Nike, sprzedawanej od przyszłego miesiąca w dwóch japońskich sklepach internetowych.
Za cenę – bagatela - 33,600 yenów (około 318 dolarów) fani (bo zapewne tylko oni zdecydują się na kupno zestawu) otrzymają oczywiście upragnioną kopię swej ukochanej gry, ponadto specjalny t-shirt, sportowe buty Nike Shox, oraz aluminiową walizeczkę do przechowywania tych skarbów. Część osób zapyta pewnie jaki związek ma para butów ze słynnym „Gran Turismo”. Obie te rzeczy zdaniem Sony są synonimem prędkości. Pakiet zawierał też będzie jeden pomysłowo ukryty bonus. Mianowicie za pomocą kamery EyeToy należało będzie „sfotografować” czarno-biały wzór z dołączonej do zestawu koszulki, dzięki czemu gra odblokuje specjalny, ukryty samochód „Nike One”, zaprojektowany we współpracy właśnie z firmą obuwniczą. Pozostaje pytanie, czy wobec braku t-shirtów na innych kontynentach ich mieszkańcy będą musieli w przypadku specjalnego pojazdu obejść się smakiem? O tym przekonamy się zaraz po premierze gry.
Na rynek zostanie rzuconych jedynie 1000 sztuk tego oryginalnego zestawu, po 250 w zależności od numeru buta.
Zapewne można by dyskutować, czy zestaw w takiej cenie i o takiej zawartości znalazłby swoich nabywców np. w Polsce, jednak Japonia to kraj nieobliczalny i tam takie promocje są na porządku dziennym więc o zbyt akurat tego produktu nie mamy się co martwić.