autor: Konrad Kucharski
Liga Unreal Tournament
Nazywam się Konrad Kucharski i jestem organizatorem jedynej w Polsce ligi związanej z grą Unreal Tournament. Mój internetowy nick to Kony i należę (jestem założycielem) do klanu Resurrection. Poniżej przedstawię Wam temat polskiej ligi Unreal Tournament, jej historię, przyszłe plany oraz szczegóły dotyczące jej tegorocznej edycji.
Nazywam się Konrad Kucharski i jestem organizatorem jedynej w Polsce ligi związanej z grą Unreal Tournament. Mój internetowy nick to Kony i należę (jestem założycielem) do klanu Resurrection. Poniżej przedstawię Wam temat polskiej ligi Unreal Tournament, jej historię, przyszłe plany oraz szczegóły dotyczące jej tegorocznej edycji.
Liga Unreal Tournament powstała w lutym 2002 roku. Początkowo była rozgrywana tylko w trybie Capture The Flag. W pierwszej edycji, która trwała 4 miesiące wzięło w sumie udział 11 klanów. Zwyciężył klan Soldiers of Fortune, który o 3 punkty wyprzedził Resurrection oraz SITH. Od tej edycji prowadzone również były rankingi na najlepszego atakującego (osoba która zabiera przeciwnikowi flagę i donosi ją do własnej bazy) oraz na najlepszego obrońcę (osoba która odbiera przeciwnikowi flagę). Ranking Atakującego wygrał UFO z klanu który zdobył mistrzostwo a najlepszym obrońcą został Braveheart z trzeciego klanu ligi SITH.
Druga edycja ligi została rozegrana od września do listopada 2002 roku. Wzięło w niej udział łącznie 6 klanów. Była to najkrótsza i zarazem najmniej liczebna pod względem klanów liga. Tym razem znów wygrał klan Soldiers of Fortune, na drugim miejscu był klan Resurrection a na trzecim Delta. Ranking Atakującego wygrał Explosiv z klanu Soldiers of Fortune, a najlepszym obrońcą został Dyga z klanu Resurrection.
Obydwie edycje ligi odbyły się w Internecie, a klany rywalizowały tylko o miano najlepszego klanu w Polsce.
Trzecie edycja ligi byłą już bardziej rozbudowana. Rozgrywki internetowe rozgrywane były od marca do czerwca 2003 roku. Cztery najlepsze klany awansowały do LAN-owych finałów które odbyły się w Warszawie w szkole podstawowej nr 187 przy ul. Leopolda Staffa 21 na Żoliborzu. Finały te zostały połączone z Lan Party klanu SITH dzięki czemu udało nam się zebrać wystarczającą ilość komputerów.
Po zakończeniu rozgrywek sieciowych kolejność w tabeli wyglądała tak:
- Delta
- Gladiators
- SITH
- Resurrection
Najlepszym atakującym był Przemo z klanu Delta. Ranking na najlepszego obrońcę został zlikwidowany.
Na finałach zjawiło się w sumie około 100 osób. Były nagrody rzeczowe ufundowane przez współorganizatorów firmę LOT oraz nagrody ufundowane przez organizatora ligi czyli przeze mnie:
- Puchar dla najlepszego klanu
- Medale dla pierwszych trzech miejsc
- Dyplom dla klanu grającego fair play
- Patera dla najlepszego atakującego
Mimo, iż impreza była czysto amatorska udała nam się bardzo. Z rywalizacji po lanie zwycięsko wyszli mistrzowie z gry po sieci – klan Delta. Reszta klanów uczestniczących w finałach zajęła identyczne miejsca jak w Internecie. Patere dla najlepszego atakującego zdobył BraveHeart z klanu SITH natomiast dyplom klan Raiders of Death.
Obecna edycja ligi została rozbudowana o dwa dodatkowe tryby. Team Deatchmatch 4 vs 4 oraz Capture The Flag instGib (to samo co zwykły CTF tylko do strzelania wykorzystujemy tylko jedną broń – coś na zasadzie jeden strzał i zabijasz). Wszystkie trzy tryby gry prowadzone są równolegle dzięki czemu obecna edycja ligi potrwa aż do czerwca przyszłego roku, a na łamach magazynu będziemy mogli na bieżąco śledzić poczynania klanów, ponieważ terminarz jest tak rozłożony że w każdym trybie praktycznie rozgrywane są kolejki raz w miesiącu. W sumie w tej edycji ligi biorą udział 24 klany, które mogą grac jednocześnie w trzech ligach naraz. I tak w trybie Team Deatchmatch (TDM) biorą udział wszystkie zgłoszone do ligi klany. W trybie Capture The Flag instaGib (iCTF) bierze udział 20 klanów natomiast w Capture The Flag (CTF) klanów tych jest 17. W każdym trybie klany zostały rozlosowane do dwóch grup i grają na zasadzie każdy z każdym w swojej grupie. Do finałów Lanowych, które odbędą się w wakacje w 2004 roku awansują po 4 klany z każdego trybu oraz piąty klan z każdego trybu wyłoniony po meczu barażowym. O to miejsce będą walczyć klany z miejsc 3 w każdej grupie. Finały odbędą się prawdopodobnie w tej samej szkole aczkolwiek myślimy nad wynajęciem jakieś większej sali, ponieważ tym razem może być nawet 3 razy tyle osób niż było na poprzednich finałach.
Na koniec chciałbym również poinformować o tym, że mamy wśród graczy Unreal Tournament osobę która ma bardzo chore dziecko. W tym celu wszyscy gracze ze sceny Unreal Tournament (a chodzą słuchy, że z innych scen też już zaczynają się zbierać) zbierają pieniążki na pomoc tej dziewczynce. Niestety operacja jest bardzo droga i każdy grosz może pomóc. Szczegóły dotyczące tej dziewczynki znajdziecie na stronie http://res-ut.com/pomoc.htm
Strona ligowa to http://lm.unreal.pl/, tam znajdziecie wszystkie informacje dotyczące ligi.
Co miesiąc będziemy zamieszczać na łamach magazynu aktualne tabele po rozegranych kolejkach. Będę się też starał w skrócie opisać aktualną sytuacje w lidze.