Life is Strange - dziś premiera czwartego epizodu
Studio Dontnod Entertainment udostępniło czwarty epizod przygodówki Life is Strange. Jeśli wierzyć pierwszym recenzjom, Dark Room nie pozostaje w tyle za wcześniejszymi odcinkami historii Max Caulfield.
Po nieco dłuższej przerwie studio Dontnod Entertainment udostępniło czwarty epizod gry Life is Strange zatytułowany Dark Room. Po wyraźnie otwartym zakończeniu trzeciego odcinka ponownie wcielamy się w Max Caulfield, badającą tajemnicę zaginięcia swojej znajomej ze studiów, Rachel Amber, i która zyskała moce manipulacji czasem oraz tym, jak widzą ją inni ludzie. Pierwsze epizody okazały się być niezwykle udane, a sądząc z pierwszych recenzji, Dark Room nie pozostaje w tyle. Jak dotąd jedynie tekst w serwisie Metro deklarował rozczarowanie dalszymi losami Caulfield, wystawiając ocenę 6/10 i zarzucając czwartemu epizodowi przede wszystkim zbyt wolne tempo akcji. Inne recenzje zdają się mówić coś zupełnie przeciwnego. Serwis ibtimes ocenił Dark Room na 9/10 i stwierdził, że jest on jak dotąd najlepszym odcinkiem Life is Strange, całość zaś obfituje w wydarzenia, choć nie na tyle, by przytłaczały one gracza. Podobnie zachwycone teksty znajdziemy na stronach Sigma Bold (ocena A) oraz Dark Zero (uwaga: recenzja zawiera opis praktycznie całego odcinka), przy czym chwalono przede wszystkim mistrzowsko poprowadzoną fabułę oraz skomplikowanie dialogów (na tyle niebanalnych, że ciężko się zorientować, jakie będą konsekwencje wybrania danej opcji), przez co Dark Room budzi prawdziwe emocje.
Wypada również wspomnieć, że jeszcze przed premierą czwartego epizodu twórcy opublikowali patch, który poprawia działanie pierwszego odcinka oraz wprowadza automatyczne dopasowanie tekstu opisów przedmiotów, dzięki czemu zawsze mieszczą się one na ekranie.
Life is Strange to epizodyczna gra przygodowa wzorowana na produkcjach studia Telltale. Gracze kierują poczynaniami Max Caufield, która po latach powraca do rodzinnego miasteczka w Oregonie. W związku z dziwną zmianą swojej wieloletniej przyjaciółki Chloe, zaczyna badać okoliczności zaginięcia koleżanki ze studiów, które zdają się być powiązane ze stanem Chloe. Jak większość gier z tego gatunku, tytuł skupia się na opowiadanej historii i wyborach moralnych, do których dochodzi możliwość cofania czasu w celu sprawdzenia konsekwencji różnych wyborów bez potrzeby ponownego przechodzenia gry.