autor: Bartosz Woldański
Lichdom: Battlemage w Steam Early Access od 19 marca – znamy wstępne wymagania sprzętowe
Gra Lichdom: Battlemage pojawiła się w sklepie cyfrowej dystrybucji firmy Valve i od jutra będzie dostępna dla zainteresowanych graczy w ramach wczesnego dostępu Steam. Poznaliśmy również daty wydania poszczególnych wersji, w tym finalnej, oraz wymagania sprzętowe tej obiecującej produkcji FPP.
Pierwszy raz o Lichdom można było usłyszeć już w 2010 roku, ale do września ubiegłego roku tak naprawdę nie wiedzieliśmy o projekcie zbyt wiele. Niezależne studio Xaviant, które współpracuje przy swojej debiutanckiej produkcji z firmą AMD, zapowiedziało grę ponownie, rezygnując z wersji konsolowych. Teraz, dość niespodziewanie, RPG akcji w konwencji FPP trafił na platformę Steam i zyskał podtytuł Battlemage. Co więcej, 19 marca, czyli już jutro o godzinie 19:00, osoby, które zdecydują się na zakup gry, otrzymają dostęp do wersji pre-alfa. Ma ona kosztować 19,99 dolarów, czyli ok. 60 zł (w euro prawdopodobnie zapłacimy również 19,99, co przełoży się na ok. 84 zł) i zaoferuje dwa poziomy, osiem rodzajów przeciwników, w tym jednego bossa, cztery z ośmiu typów magii, elementy fabularne (bez podkładu głosu postaciom i dokończonych animacji), przy czym trzeba mieć na uwadze liczne błędy i braki. Podobnie jak w przypadku wielu innych gier publikowanych w ramach usługi Steam Early Access, tak i teraz jest to oferta przeznaczona dla wybranego grona graczy, którzy chcą wesprzeć dewelopera w procesie produkcyjnym.
Etapy produkcji oraz przewidywane daty wydania i ceny poszczególnych wersji gry:
- Pre-alfa (część pierwsza) od 19 marca 2014 roku – cena 19,99 dolarów
- Pre-alfa (część druga) od 28 kwietnia 2014 roku – cena 19,99 dolarów
- Alfa od 9 czerwca 2014 roku – cena 24,99 dolarów
- Beta od 21 lipca 2014 roku – cena 29,99 dolarów
- Pełna wersja od 26 sierpnia 2014 roku – cena 39,99 dolarów
Każdy kolejny etap będzie wiązał się z dodaniem nowej, bardziej dopracowanej zawartości. Po wyjściu z fazy pre-alfa podstawowe funkcje gry będą gotowe, ale nadal nie obędzie się bez usuwania błędów i uzupełniania tytułu o kolejne elementy. Twórcy mają zamiar stopniowo udostępniać i dopracowywać swoje dzieło. Daty wydania oraz zawartość poszczególnych wersji Lichdom mogą ulec zmianie w trakcie produkcji. Po opublikowaniu finalnej edycji w planach są ewentualne poprawki błędów czy balansu rozgrywki, jeśli zajdzie taka potrzeba.
W karcie produktu na Steamie pojawiły się również wstępne wymagania sprzętowe. Warto podkreślić, że wczesne wersje gry nie będą tak dobrze zoptymalizowane jak finalna, co jest zrozumiałe, biorąc pod uwagę, iż proces optymalizacji przeprowadza się dopiero na dalszym etapie prac. Dlatego poniższe konfiguracje sprzętowe nie są ostateczne i na tę chwilę wydają się wygórowane, nawet jak na produkcję powstającą na silniku CryEngine 3.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- Procesor: czterordzeniowy o taktowaniu 2,8 GHz
- Pamięć operacyjna: 4 GB
- Karta grafiki: 1 GB pamięci i obsługa DirectX 11 (GeForce GTX 750 lub Radeon HD 7790)
- Dysk twardy: 12 GB wolnego miejsca
- System operacyjny: Windows 7 (64-bit), 8 lub 8.1
- Dodatkowe informacje: powyższy sprzęt powinien zapewnić płynność na poziomie 30 klatek na sekundę w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli i średnich detalach; obsługa kontrolera Xbox 360
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
- Procesor: czterordzeniowy o taktowaniu 3,5 GHz
- Pamięć operacyjna: 8 GB
- Karta grafiki: 1 GB pamięci i obsługa DirectX 11 (GeForce GTX 670 lub Radeon HD 7970)
- Dysk twardy: 12 GB wolnego miejsca
- System operacyjny: Windows 7 (64-bit), 8 lub 8.1
- Dodatkowe informacje: powyższy sprzęt powinien zapewnić płynność przekraczającą 30 klatek na sekundę w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli i wysokich detalach (maksymalne ustawienia wymagają mocniejszej karty graficznej); obsługa kontrolera Xbox 360
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Lichdom: Battlemage ukaże się najwcześniej 26 sierpnia 2014 roku. Docelową platformą sprzętową są tylko pecety. Być może w razie sukcesu twórcy rozpatrzą również edycje na konsole nowej generacji, ale to tylko nasze przypuszczenia. Na zachętę producent udostępnił dzisiaj galerię świeżych obrazków – to jednak tylko przedsmak, gdyż od jutra powinien nastąpić prawdziwy wysyp nowych materiałów prosto od graczy testujących wersję pre-alfa.