autor: Fajek
LEM producentem i dystrybutorem ,,Modi i Nanna''
LEM podjął się produkcji i dystrybucji gry ,,Modi i Nanna'', będącej dziełem polskiej grupy developerskiej ReSync. Firma ta (LEM) jest przekonana, że ta tytułowa, sympatyczna para bliźniąt o skandynawsko brzmiących imionach i wyglądzie właściwym plemionom wikingów, podbije wasze serca tak samo jak uczynił to ,,Kangurek KAO''.
LEM podjął się produkcji i dystrybucji gry ,,Modi i Nanna'', będącej dziełem polskiej grupy developerskiej ReSync. Firma ta (LEM) jest przekonana, że ta tytułowa, sympatyczna para bliźniąt o skandynawsko brzmiących imionach i wyglądzie właściwym plemionom wikingów, podbije wasze serca tak samo jak uczynił to ,,Kangurek KAO''.
,,Modi i Nanna'' jest polskim projektem, wykonanym przez specjalistów i miłośników rozrywki komputerowej z grupy ReSync. Celem autorów było stworzenie gry całkowicie w konwencji 3D, takiej której fabuła i grafika zachwyci graczy w każdym wieku. Zamysł ten został zrealizowany w postaci zręcznościowej gry przygodowej z elementami logicznymi, przeznaczonej dla młodszych i starszych odbiorców.
,,Modi i Nanna'' charakteryzuje się dużą dynamiką akcji, rozbudowanym światem gry oraz starannie dopracowaną grafiką, taką która odzwierciedli baśniową (z legend i podań ludów skandynawskich) i magiczną stronę środowiska. Przede wszystkim jednak wiele pracy włożono w kreację zabawnej animacji postaci.
Grupa ReSync dużą wagę przywiązuje do grywalności. Do dyspozycji oddano 24 zróżnicowane poziomy, których sposób przejścia zależy od wyboru bohatera. Można zatem wcielić się w Modiego lub Nannę. Podczas wykonywania kolejnych zadań, będziemy obserwować stopniową ewolucję bohatera. Umożliwi ona graczom wykorzystanie nowych możliwości i specjalnych umiejętności bliźniąt.
Dużym atutem produktu jest całkowity brak okrucieństwa, prosty interfejs obsługi oraz możliwość zdecydowania, które z bliźniąt będzie głównym bohaterem. A trzeba wspomnieć o ogromnej różnicy w przebiegu gry, w zależności od bohatera. Ponadto czasowo wprowadzono także możliwość kontrolowania dodatkowej postaci. Jednak niech nie obawiają się trudności najmłodsi gracze. To specjalnie dla nich stworzona została opcja ,,podpowiadacza'', pomagająca w rozwiązaniu zagadek i pokonaniu przeciwników. Stopień trudności Całości wtóruje dopasowana do charakteru i klimatu gry muzyka.
Głównym zadaniem gracza w ,,Modi i Nanna'' będzie odnalezienie boga Baldura, który swą mocą pokona złego Loki i uwolni uwięzioną pod lodem wioskę. Aby tego dokonać gracz będzie musiał pokonać wielu przeciwników, oraz wykazać się zręcznością i sprytem.
Premiera gry w pełnej polskiej wersji językowej przewidziana jest na październik tego roku. Cena proponowana to 49 zł. Obecnie projekt ,,Modi i Nanna'' jest w zaawansowanej fazie produkcji, o czym możecie się przekonać ze screenów załączonych do meila. Za dwa tygodnie dostępne będzie demo gry, o czym niezwłocznie Państwa poinformujemy. Na naszym serwerze FTP dostępny jest nowy katalog ,,Modi i Nanna'' z informacjami i materiałami graficznymi z gry.
Na koniec pewna konkluzja – wyraźnie można zauważyć tendencję, gdzie w zasadzie wszyscy polscy dystrybutorzy gier decydują się produkcje bądź wsparcie małych firm deweloperskich (Cenega – Mirage, Lemon-Interactive, TopWare - Reality Pump, CD Projekt – Red Studio). Jedynie Play-It jak na razie nie zdecydował się na stworzenie bądź wydanie jakiejś polskiej produkcji. Czyżby w takim razie, na polskim rynku zaczynają pojawiać się prawdziwi wydawcy?