Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 listopada 2016, 18:45

LEGO Worlds zadebiutuje w przyszłym roku

Studio Traveller's Tales ujawniło datę wydania pełnej wersji gry LEGO Worlds. Sieciowy sandboks z duńskimi klockami wyjdzie z Wczesnego Dostępu Steam 24 lutego i ukaże się również na konsole PlayStation 4 i Xbox One.

Od ponad roku gracze mogą zapoznać się z LEGO Worlds – nową grą studia TT Games na licencji tytułowych klocków. Dziś, po wielu aktualizacjach, ujawniono datę premiery. Pełna wersja sieciowego sandboksa zadebiutuje 24 lutego na PC, jak również na konsolach Xbox One i PlayStation 4, przy czym doczekamy się też wersji pudełkowej. Ponadto zapowiedziano, że osoby bawiące się we Wczesnym Dostępie Steam otrzymają drobny prezent od twórców, choć nie pokuszono się o podanie szczegółów. Nie podano też ceny premierowych wydań, które według pierwszych zapowiedzi miały kosztować nieco więcej niż Early Access, a więc powyżej 15 euro (ok. 67 złotych). Wiemy natomiast, że rodzimi gracze otrzymają wersję z przetłumaczonym interfejsem, zaś posiadacze PS4 mogą liczyć na 90-dniową wyłączność na DLC LEGO Agents. Po tym czasie dodatek trafi na PC i Xboksa.

Brytyjsko-duńska konkurencja dla Minecrafta zadebiutuje za niecały kwartał. - LEGO Worlds zadebiutuje w przyszłym roku - wiadomość - 2016-11-30
Brytyjsko-duńska konkurencja dla Minecrafta zadebiutuje za niecały kwartał.

Samo LEGO Worlds to produkcja na modłę popularnego Minecrafta, tyle że z duńskimi klockami w roli głównej. Rozgrywka skupia się na budowie rozmaitych obiektów i nieograniczonej eksploracji, stawiając na kreatywność użytkowników. Trudno powiedzieć, czy studiu TT Games uda się zbliżyć do sukcesu hitu studia Mojang, nawet przy wsparciu szeroko rozpoznawalnej licencji. Obecnie Minecraft sam w sobie jest potężną marką, co zresztą nie dziwi ze sprzedażą przekraczającą 100 milionów egzemplarzy. Inna sprawa, że LEGO Worlds najwyraźniej przypadło graczom do gustu. Na prawie osiem tysięcy opinii na Steamie 81% osób wypowiedziało się o grze pozytywnie, mimo pojawiających się komentarzy na temat wcale nierzadkich błędów, nawet z ostatniego tygodnia (choć nie brakuje pochwał pod adresem optymalizacji).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej