Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 25 listopada 2012, 09:38

autor: Adrian Werner

Legend of Dungeon - zagraj w demo chodzonej bijatyki fantasy

W sieci pojawiło się demo Legend of Dungeon, czyli chodzonej bijatyki z elementami RPG.

Niewielki niezależny zespół RobotLovesKitty wypuścił wersję demonstracyjną swojego nowego projektu, czyli Legend of Dungeon. Jest to pecetowa mieszanka action-RPG z chodzoną bijatyką, która łączy rozpikselowaną reto stylistykę z nowoczesnym systemem dynamicznego oświetlenia.

Demo dostępne jest w wersji przeglądarkowej na oficjalnej stronie twórców:

Fabuła nie odgrywa istotnej roli w Legend of Dungeon i jest jedynie pretekstem do zabawy. W grze maksymalnie czterech bohaterów zapuszcza sie do pełnych potworów podziemi, aby poszukać skarbów. Legenda mówi, że na dwudziestym szóstym poziomie lochów ukryto niewyobrażalne bogactwa. Naszym zadaniem będzie zatem dotarcie tam, zagrabienie wszystkich kosztowności, a następnie wydostanie się na powierzchnię.

Wstęp brzmi jak typowy klon Diablo, ale w Legend of Dungeon elementy RPG odgrywają rolę drugorzędną. System walki przypomina zamiast tego popularne na automatach chodzone bijatyki i wynik starć zależy przede wszystkim od naszej własnej zręczności. Również kamera pozostaje wierna tej stylistyce, ukazując akcję z boku. W grę można bawić sie samotnie, ale całość powstaje głównie z myślą o trybie kooperacyjnym. Gdy zginiemy nasz bohater zamienia się w ducha, który aby powrócić do żywych musi zebrać odpowiednią ilość kulek energetycznych. Możliwe jest to tak długo, aż przynajmniej jeden z członków drużyny wciąż pozostaje przy życiu. Gdy jednak wszyscy zginą, gra ulega zakończeniu. Oznacza to również, że grając samotnie każdą śmierć jest ostateczna.

Mocną stroną Legend of Dungeon jest śliczna oprawa graficzna. Autorzy połączyli uroczo rospikselowane postacie z potężnym silnikiem odpowiadającym za generowanie dynamicznego oświetlenia. Ponadto silnik wyposażono w funkcję proceduralnego generowania poziomów, więc każda wyprawa do lochów jest inna.

Podstawowe elementy gry są już gotowe, ale przed twórcami jeszcze sporo pracy. Dlatego uruchomili Kickstartera, aby zgromadzić środki potrzebne m.in. do wyprodukowania większej różnorodności lokacji, potworów i ekwipunku.

Akcja okazała się sporym sukcesem. Skromny cel w wysokości 5 tysięcy dolarów udało się osiągnąć w kilkanaście godzin. Obecnie licznik na stronie pokazuje prawie 13 tys. dolarów, a do końca zbiórki pozostały jeszcze długie trzy tygodnie. Mamy nadzieję, że uda się uzbierać przynajmniej 50 tys, gdyż wtedy jako jedna z lokacji wprowadzony zostanie rozległy las.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej