autor: Łukasz Szliselman
Left 4 Dead 2 na silniku Source 2 – efekty prac Valve lub kolejna ściema
Do sieci wyciekły screeny przedstawiające poziom z gry Left 4 Dead 2 przebudowany na silniku Source 2. Oczywiście, nie da się z całą pewnością stwierdzić, że obrazki są autentyczne, ale jeśli tak, to właśnie mamy okazję po raz pierwszy podziwiać możliwości nowej technologii studia Valve.
Użytkownik forum NeoGAF opublikował ciekawy zrzut ekranu, najwyraźniej ukazujący fragment prezentacji multimedialnej na temat silnika Source 2. Na zamieszczonym na slajdzie screenie fani Left 4 Dead 2 z pewnością rozpoznają znajomą plantację, ale w znacznie ulepszonej wersji. Okolica może poszczycić się bujniejszą, bardziej soczystą roślinnością i o wiele ładniejszymi cieniami, niż te, jakie byłaby w stanie wygenerować dotychczasowa technologia. Podpis pod zdjęciem głosi, że obrazek przedstawia poziom ze wspomnianej gry o zombie przebudowany na silniku Source 2.
Niedługo po tym do sieci trafiło także drugie ujęcie tej samej lokacji. Rzut okiem na listę widoczną na poprzednim screenie pozwala rozeznać, że również ten obrazek pochodzi z tej samej prezentacji.
Dla porównania, zobaczcie, jak ten sam poziom prezentuje się na silniku Source.
Studio Valve nie słynie z informowania fanów na bieżąco o swoich działaniach. Większość nowinek na temat nowych projektów i pomysłów ekipy w pierwszej kolejności trafia do działu pogłoski (patrz: wczorajsze doniesienia o anulowaniu pre-orderów na Steamie). Nie inaczej jest w przypadku następcy silnika Source. Informacje o Source 2 są na tyle skąpe, że jego istnienie póki co również można śmiało włożyć między książki podróżnicze a powieści kryminalne. Jedyne, co szef studia, Gabe Newell, powiedział na ten temat, to jedno krótkie „Yeah”, potwierdzające, że prace nad nową technologią są w toku. Nie ma co się zatem dziwić temu, że dzisiejsze rewelacje również pochodzą z nieoficjalnych źródeł.
Ostatnia porcja plotek na temat Left 4 Dead 3 głosiła, że gra powstaje na silniku Source 2. Jeśli informacja ta faktycznie jest zgodna z prawdą, to całkiem możliwe, że widoczne powyżej obrazki pochodzą właśnie z trzeciej części cyklu kooperacyjnych strzelanin. Umieszczenie w niej poziomu znanego z poprzedniczki nie byłoby w wypadku serii wydarzeniem precedensowym, zwłaszcza, że w ten sposób da się ładnie porównać nowe ze starym. Z drugiej strony równie dobrze odświeżona wersja plantacji mogła powstać wyłącznie na potrzeby demonstracji możliwości Source 2. Pod warunkiem, rzecz jasna, że nie mamy do czynienia z kolejną ściemą. Jak jest w rzeczywistości? To wyjawić może tylko czas – bo na pewno nie zrobi tego Valve.