autor: Tomasz Chmielik
League of Legends - patch 3.10 wprowadza wiele poważnych zmian
Znamy już wszystkie zmiany, jakie wprowadza do League of Legends najnowszy patch 3.10. Skupił się on głównie na zmodyfikowaniu sposobów funkcjonowania kilku bohaterów oraz dżungli na mapie Summoner’s Rift.
Najnowszy patch do popularnego MOBA League of Legends wprowadza wiele zmian, które mają duży wpływ na przebieg rozgrywki. Dzielą się one na trzy główne grupy: sposób funkcjonowania bohaterów, modyfikacje przedmiotów oraz map. Nasz redaktor, Filipinski, miał okazję już je sprawdzić na serwerach testowych. Z jego przemyśleniami możecie zapoznać się, oglądając znajdujący się poniżej materiał wideo.
W przypadku bohaterów największym przekształceniom poddany został Master Yi. Otrzymał on nowy model, skupiający się na obrażeniach fizycznych, a nie – jak poprzednio – magicznych. Chodzi tutaj przede wszystkim o Cios Alfa, który bazuje obecnie na zadawaniu zwykłych ran oraz może uderzyć krytycznie, zadając jednak maksymalnie 60% obrażeń od ataku Mastera Yi.
Podwójne Uderzenie, umiejętność pasywna, działa teraz w taki sposób, że co czwarty atak Mastera Yi uderza dwukrotnie, zadając 50% obrażeń drugim uderzeniem. Została w ten sposób zlikwidowania możliwość przygotowania tej zdolności przed rozpoczęciem walki. Teraz bohater ten musi bezustannie atakować, aby skorzystać z zapewnianych przez nią profitów.
Dużej zmianie została poddana również Medytacja, która nie zapewnia już tak skutecznej redukcji obrażeń w przypadku, gdy pochodzą od wież. Powoduje to, że Master Yi nie jest już w stanie gankować ich tak efektywnie jak kiedyś.
Nieśmiertelny, umiejętność ostateczna, nie odnawia się już po zabiciu przeciwnika. Czas jej trwania został przedłużony o cztery sekundy. Zmiana ta współgra z Podwójnym Uderzeniem i sprawia, że Yi stał się bohaterem najbardziej efektywnym, gdy bezustannie atakuje przeciwników.
Wszystkich miłośników pająków z pewnością zmartwi fakt, że Elise została dość mocno osłabiona. Jej ostatnie niebywałe sukcesy na mistrzostwach sprawiły, że studio Riot Games postanowiło się jej bliżej przyjrzeć i przyciąć zbyt potężne pająki. Ich zdrowie zostało zmniejszone, co oznacza, że Pajęczy Rój nie dostarcza już dłużej legionu łatwych do zastąpienia żywych tarcz. Również Wspinaczka, jej umiejętność ostateczna, nie jest już tak mocna. Przede wszystkim pająki nie opuszczają się razem z Elise tylko chwilę później, co utrudnia jej nurkowanie pod wieżyczki w celu dobijania rannych wrogów. Teraz każdy taki manewr musi być bardzo dobrze przemyślany.
Podobny los, co Elise spotkał również Ryze i Twisted Fate’a. Ten pierwszy utracił bardzo duże zasięgi zaklęć na rzecz zwiększenia prędkości ruchu Niszczycielskich Sił, co przekłada się na fakt, że stał się on magiem średniego zasięgu. Popularny TF nie wspiera już zaś swojej drużyny za pomocą pasywnego Sprzyjającego Szczęścia: teraz tylko on otrzyma bowiem dodatkowo od 1 do 6 złota za każde zabójstwo.
Oczywiście zmianom poddanych zostało znacznie więcej bohaterów. Z ich pełną listą możecie zapoznać się tutaj.
Odnośnie modyfikacji przedmiotów, wprowadzono nowy magiczny artefakt, Widmową Osłonę, która jest składnikiem Oblicza Ducha i Całunu Banshee. Na uwagę zasługuje fakt, że oprócz zdrowia i odporności na magię jej umiejętność pasywna zapewnia +15 punktów regeneracji zdrowia co 5 sekund na 10 sekund po otrzymaniu obrażeń od wrogiego bohatera (podobnie działa teraz Całun Banshee). Dzięki temu obrona przed pushującymi bezustannie bohaterami pokroju Teemo stała się o wiele łatwiejsza.
Z gry usunięto Runiczny Bastion, a Egida Legionu stała się składnikiem Naszyjnika Żelaznych Solari. Można powiedzieć, że w ten sposób Riot ostatecznie rozwiązał problem konieczności zakupu Runicznego Bastionu w niemalże każdym meczu.
Na mapie Summoner’s Rift znowu zostały zmienione zasady funkcjonowania dżungli. Wszystkie obozy z wyjątkiem obozu ze wzmocnieniami pojawiają się później (w 2:05 minucie meczu), a w przypadku czerwonego i niebieskiego buffu część doświadczenia została przeniesiona na małe potwory. W ten sposób, aby awansować na drugi poziom postaci należy wyczyścić cały obóz. Zmiana ta poważnie ogranicza taktyki oparte na kradzieży buffu za pomocą Porażenia i ucieczce lub zabiciu przeciwnika dzięki przewadze poziomów.
Także Baron Nashor doczekał się interesującej zmiany, mianowicie Pożerająca Korozja nie zmniejsza już dłużej obrażeń od ataku, tylko ich liczbę zadawaną Nashorowi. W ten sposób zaatakowanie drużyny przeciwników przy Baronie nie będzie już takie proste jak kiedyś.
Inną zmianą mającą ogromny wpływ na przebieg rozgrywki jest zwiększenie pancerza zewnętrznych wież. Oznacza to tyle, że ich zniszczenie we wczesnej fazie meczu nie będzie już takie proste. Z pewnością zmiana ta nie przypadnie do gustu Koreańczykom, którzy dopracowali do perfekcji strategię szybkiego niszczenia wież.
Tak przedstawiają się najważniejsze zmiany wprowadzone do League of Legends patchem 3.10. Zainteresowanych ich pełną listą zapraszam do kliknięcia w link znajdujący się poniżej.
- Oficjalna lista zmian wprowadzonych do League of Legends przez patch 3.10
- Oficjalna prezentacja zmienionego Mastera Yi