Last Ninja HD - twórcy przeboju z Commodore 64 planują remake
Brytyjskie studio System 3 poinformowało o planach opracowania Last Ninja HD, czyli remake’a klasycznej przygodowej gry akcji, wydanej w 1987 roku na Commodore 64. Środki na ten cel twórcy zamierzają zgromadzić za pomocą Kickstartera.
Mamy dobre wieści dla czytelników z rozrzewnieniem wspominających 8-bitową serię Last Ninja. Jej twórcy, czyli ludzie z brytyjskiego studia System 3, ogłosili, że chcą opracować remake’a pierwszej odsłony cyklu. Środki na ten cel zamierzają zgromadzić w trakcie zbiórki w serwisie Kickstarter, która ruszy pod koniec października. Jeśli zakończy się ona sukcesem to gotowa gra, zatytułowana po prostu Last Ninja HD, najpewniej trafi do sprzedaży w 2017 roku, czyli w trzydziestą rocznicę premiery pierwowzoru.
System 3 ogłosiło zamiar uruchomienia kickstartera miesiąc przed jego startem po to, aby zwiększyć jego szanse na powodzenie. Wielu deweloperów pominęło ten krok i potem miało spore problemy ze zgromadzeniem wymaganych sum. Nie znamy jeszcze celu minimalnego zbiórki na Last Ninja HD, ale twórcy poinformowali, że będą potrzebowali wsparcia około 10 tysięcy osób, więc zapewne chodzi o kwotę ponad stu tysięcy dolarów.
Przypomnijmy, że w skład serii wchodzą trzy odsłony. Cykl zapoczątkowało The Last Ninja, wydane w 1987 roku na Commodore 64. Była to jedna z najpopularniejszych gier na ten komputer, więc szybko doczekała się konwersji na inne platformy. W sumie wszystkie wersje sprzedały się w ponad 4 mln egzemplarzy.
Twórcy nie kazali czekać długo na kontynuację i Last Ninja 2: Back with a Vengeance ukazało się w 1988 roku. Produkcja kompletnie przebija popularnością pierwowzór i na samym Commodore 64 sprzedaż przekroczyła 5,5 mln sztuk, co oznaczało, że produkcję kupił wtedy co czwarty posiadacz tego komputera.
Ostatnia odsłona, czyli Last Ninja 3 wyszła w 1991 roku. Ponownie okazała się sukcesem finansowym, rozchodząc się w ponad 3 mln egzemplarzy. Reakcje fanów i prasy branżowej były już jednak mniej entuzjastyczne. Założyciel studia System 3, Mark Cale, przyznawał wielokrotnie, że jest to najsłabsza odsłona serii. Powodem tego miał być rozpad oryginalnego zespołu deweloperskiego, z którego odeszło wiele osób odgrywających kluczowe role przy dwóch pierwszych częściach,
Warto wspomnieć, że w ciągu ostatnich dwudziestu lat wielokrotnie podejmowano daremne próby stworzenia kontynuacji serii. Wpierw skasowano Last Ninja 4 na Commodore 64, a po kilku latach taki sam los spotkał trójwymiarowe Last Ninja opracowywane z myślą o pecetach i pierwszej generacji PlayStation.
Ostatnie podejście wykonano dekadę temu, kiedy to rozpoczęto prace nad The Last Ninja: Return to Lin Fen Island. Gra powstawała z myślą o konsolach Xbox, PlayStation 2 oraz Gamecube, ale również została skasowana.