Kozacy 3 zadebiutowali na rynku
Fani serii historycznych RTS-ów Cossacks mogą już wyruszyć do sklepów. Dzisiaj do sprzedaży trafiła bowiem najnowsza odsłona tego cyklu, czyli Kozacy 3. W Polsce wydanie pudełkowe oferuje kilka sympatycznych dodatków.
Nadszedł wreszcie dzień, na który czekało wielu fanów strategii. Do sprzedaży trafiła bowiem gra Kozacy 3 (ang. Cossacks 3), czyli trzecia część popularnego cyklu historycznych RTS-ów autorstwa ukraińskiego studia GSC Game World.
- Deweloper: GSC Game World
- Wydawca: GSC World Publishing
- Gatunek: RTS
- Platforma: PC
- Data premiery: 20 września 2016 r.
Gra ukazała się wyłącznie na pecety. W naszym kraju dystrybutorem jest firma CDP.pl, a produkcja dostępna jest w wersji zlokalizowanej kinowo (napisy). W Polsce pudełkowe wydanie sprzedawane jest w tzw. Edycji Specjalnej, zawierającej dodatkowo drukowany Kozacki poradnik taktyczno-kulinarny, list Kozaków zaporoskich do sułtana Mehmeda IV z przedmową Jacka Komudy oraz niepublikowany fragment Moskiewskiej ladacznicy, czyli najnowszej powieści tego pisarza.
Na Kozaków 3 fani musieli czekać bardzo długo. Poprzednia odsłona, czyli Kozacy II: Wojny Napoleońskie, ukazała się bowiem w 2005 r. Po wydaniu rok później dodatku Kozacy II: Bitwa o Europę, studio GSC World w pełni skoncentrowało się na rozwijaniu serii S.T.A.L.K.E.R.
Przypomnijmy, że pomimo tytułu Kozacy 3 zostali opracowani jako remake pierwszej części serii. Akcja gry toczy się w XVII i XVIII wieku, a autorzy przygotowali pięć kampanii dla pojedynczego gracza, podczas których możemy pokierować wojskami wielu różnych narodów, w tym także Polski. Produkcja oferuje 70 typów jednostek, 140 rodzajów budynków oraz wielką skalę bitew, w których bierze udział nawet 10 tysięcy żołnierzy jednocześnie.
Poza kampanią dostępny jest również tryb multiplayer. W nim sieciowe potyczki toczyć może maksymalnie osiem osób, podzielonych na drużyny, lub bawiących się według zasady „każdy przeciw każdemu”. Warto na koniec dodać, że Kozacy 3 oferują wsparcie dla modów, a fani mogą korzystać z tego samego edytora, który posłużył deweloperom do opracowania gry.