autor: Aleksander Kaczmarek
Kosztowna produkcja gier na konsolę Nintendo 3DS
Nowa kieszonkowa platforma koncernu Nintendo zadebiutuje na japońskim rynku w lutym przyszłego roku. Zgodnie z obietnicami deweloperzy szykują już gry, dzięki którym nabywcy Nintendo 3DS przekonają się o możliwościach tego urządzenia. Okazuje się jednak, że koszty produkcji są wysokie.
Nowa kieszonkowa platforma koncernu Nintendo zadebiutuje na japońskim rynku w lutym przyszłego roku. Zgodnie z obietnicami deweloperzy szykują już gry, dzięki którym nabywcy Nintendo 3DS przekonają się o możliwościach tego urządzenia. Okazuje się jednak, że koszty produkcji są wysokie. Z dokumentów firmy Marvelous Entertainment wynika, że przygotowanie gier na nową konsolę jest wielokrotnie droższe niż na jej poprzedniczkę.
Według danych organizacji CESA (Computer Entertainment Supplier's Association), czyli organizatora targów Tokyo Game Show, w ubiegłym roku na produkcję tytułów przeznaczonych na Nintendo DS deweloperzy z Kraju Kwitnącej Wiśni musieli wydać średnio od 53 tys. do 527 tys. dolarów. W przypadku gier tworzonych z myślą o PlayStation Portable rozbieżność kosztów była jeszcze większa – od 36 tys. do 710 tys. dolarów.
Tymczasem z szacunków firmy Marvelous Entertainment wynika, że projekty adresowane na Nintendo 3DS pochłoną od 600 tys. do 1,8 mln dolarów. Pod względem kosztów produkcji gier nową kieszonkową konsolę Nintendo sytuować można więc w jednym szeregu ze stacjonarnymi platformami. Dla porównania średnie wydatki japońskich producentów na stworzenie tytułu przeznaczonego na konsolę Nintendo Wii to 1,4 mln dolarów, a na PlayStation 3 lub Xboksa 360 około 3 mln dolarów.
Według ustaleń serwisu 1up Marvelous Entertainment pracuje obecnie nad dwoma projektami adresowanymi na Nintendo 3DS. Pierwszym z nich jest kolejna gra z serii Harvest Moon, czyli symulator życia rolnika. Z kolei Animal Resort pozwoli graczom zaopiekować się mieszkańcami wirtualnego ogrodu zoologicznego.