autor: Szymon Liebert
Konsolowy Torchlight jeszcze w tym roku
Max Schaefer, szef studia Runic Games, chciałby wypuścić Torchlight w wersji na Xboksa 360 i PlayStation 3 przed końcem tego roku. Podobno ekipa odpowiedzialna za udaną produkcję prowadzi intensywne rozmowy z Microsoftem i Sony, więc wszystko jest na dobrej drodze, chociaż dokładna data wydania gry na konsole jest jeszcze nieznana.
Max Schaefer, szef studia Runic Games, chciałby wypuścić Torchlight w wersji na Xboksa 360 i PlayStation 3 przed końcem tego roku. Podobno ekipa odpowiedzialna za udaną produkcję prowadzi intensywne rozmowy z Microsoftem i Sony, więc wszystko jest na dobrej drodze, chociaż dokładna data wydania gry na konsole jest jeszcze nieznana.
Jeśli plan dewelopera się uda to gracze konsolowi zagrają w Torchlight w najbliższym okresie świątecznym. Produkcja zostanie wydana oczywiście w dystrybucji cyfrowej (a więc na łamach Xbox Live Arcade i PlayStation Network). Pomysł na przeniesienie wciągającego klona Diablo na pozostałe popularne platformy został ujawniony na początku tego roku.
Wygląda na to, że studio Runic Games wyszło bardzo dobrze na swojej grze, którą tworzono zaledwie 10 miesięcy. Shaefer ujawnił na targach gamescom, że Torchlight sprzedał się w nakładzie 750 tysięcy egzemplarzy i w chwili obecnej zmierza do miliona. Pułap 500 tysięcy sprzedanych egzemplarzy został osiągnięty w maju tego roku.
Fani gry czekają na jej kontynuację, którą zresztą widzieliśmy na targach gamescom 2010. Najwyraźniej także ta produkcja zostanie przeniesiona na konsole, chociaż priorytetem dla dewelopera są w dalszym ciągu pecety. To odważne podejście, bo na sprzedaż gry na komputerach wpływ miało zapewne piractwo. Mimo wszystko, poradziła ona sobie na trudnym rynku.