autor: Maciej Myrcha
Konsoli Phantom świetlana (?) przyszłość
fantom (fr. fantôme z gr. phántasma) 1. wizja, widziadło. 2. tech. model wykorzystywany zamiast oryginału przy prezentacjach lub doświadczeniach, np. model anatomiczny obrazujący określoną część ciała.
fantom (fr. fantôme z gr. phántasma) 1. wizja, widziadło. 2. tech. model wykorzystywany zamiast oryginału przy prezentacjach lub doświadczeniach, np. model anatomiczny obrazujący określoną część ciała.
I tak też chyba można w krótkich słowach określić konsolę Phantom. Od dłuższego czasu na sieci krążą plotki i domysły na temat tego cudeńka powstającego w Infinitum Labs, jak również samej firmy. Komentarze na temat tej konsoli rozciągały się od krańcowych zachwytów po opinie leżące na przeciwległym biegunie - pojawiły się stwierdzenia, że jest to kolejna tzw. kaczka dziennikarska, konsola jeśli w ogóle istnieje to tylko w sferze planów a Infinitum Labs jest firmą widmo próbującą nabrać klientów.
Tymczasem wydaje się, że sytuacja uległa zmianie. Otóż z siedziby firmy Infinitum Labs, doszły nas a właściwie serwis Evil Avatar, informacje jakoby twórcy Phantoma podpisali z firmą Venturcom umowę, na mocy której stali się posiadaczami licencji Windows XP w wersji Embedded (Venturcom jest autoryzowanym dystrybutorem systemów operacyjnych Microsoft).
"Venturcom zapewni rozległe wsparcie firmie Infinitum Labs podczas procesu developingu i faz testowania projektu PhantomOS, " powiedział Will Hornkohl, dyrektor developingu systemów Microsoft w firmie Venturcom. "Nasz elastyczny system wsparcia systemów operacyjnych Microsoft Windows Embedded pozwoli Infinitum Labs na dostęp do naszej grupy MPV (Most Valuable Professionals) czyli ekspertów w dziedzinie Windows Embedded. "
"Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością pracy z Venturcom - dzięki temu osiągniemy jeden z naszych głównych celów i staniemy się licencjonowanym OEM Microsoftu , " dodał Timothy Roberts, prezes i członek zarządu Infinitum Labs Corporation. "Ten krok naprzód w naszym rozwoju pozwoli nam na kontynuacje prac na PhantomOS przy wykorzystaniu Windows XP Embedded - dzięki temu powstanie unikalny system operacyjny i graficzny interfejs użytkownika, który będzie wyróżniał naszą konsolę spośród innych platform. "
Poniżej pierwsze zdjęcia Phantoma w akcji, więcej znajdzecie tutaj.