autor: Maciej Śliwiński
Konsole Xbox 360 ze wsparciem dla urządzeń magazynujących USB
Według doniesień serwisu Joystiq, już niedługo konsole Xbox 360 uzyskają wsparcie dla urządzeń magazynujących USB. Redakcja tej strony dotarła do dokumentu, z którego wynika, że taka opcja ma być dostępna na wiosnę tego roku.
Według doniesień serwisu Joystiq, już niedługo konsole Xbox 360 uzyskają wsparcie dla urządzeń magazynujących USB. Redakcja tej strony dotarła do dokumentu, z którego wynika, że taka opcja ma być dostępna na wiosnę tego roku.
Uwiarygodniając swoje doniesienia, Joystiq informuje, że autorem dokumentu jest jeden z inżynierów odpowiedzialnych za oprogramowanie dla konsoli, a wiadomość została sprawdzona u dwóch niezależnych źródeł. Powodem wprowadzenia wsparcia dla takich urządzeń przez Microsoft, ma być przede wszystkim ich rosnąca popularność. Wszystko więc wskazuje, że obok karty pamięci, nasze konsolowe dane będziemy mogli przechowywać również na posiadającym o wiele większą pojemność urządzeniu magazynującym USB.
Niesprecyzowano jeszcze dokładnej daty aktualizacji oprogramowania Xboksa 360, jednak wiadomo już, że gdy to nastąpi, użytkownicy konsol Microsoftu, będą mogli na urządzeniu magazynującym zapisywać pobrane gry z Xbox Live Arcade, Xbox Live Indie, Games on Demand, dodatki DLC oraz aktualizacje posiadanych już tytułów. Podstawową różnicą między dostępnymi obecnie kartami pamięci, a urządzeniami magazynującymi USB będzie to, że na tych drugich otrzymamy możliwość instalacji całej gry. Jedynym wymogiem będzie posiadanie odpowiedniej ilości wolnego miejsca oraz włożenie płyty do napędu konsoli celem sprawdzenia oryginalności kopii.
Urządzenie magazynujące podpięte do konsoli Xbox 360 będzie musiało mieć przynajmniej 1 GB wolnego miejsca i zanim zacznie działać, konsola przeprowadzi test zgodności. Warto również pamiętać, że będziemy potrzebowali 512 MB wolnego na wymagane przez Xboksa 360 pliki systemowe. W trakcie podłączania urządzenia magazynującego USB, konsola poprosi nas o wybór odpowiedniej konfiguracji. W przypadku opcji automatycznej, Xbox 360 zarezerwuje sobie miejsce na pliki systemowe, a resztę pojemności (maksymalnie 16 GB) przeznaczy na pobrane przez nas pliki. Opcja samodzielnych ustawień pozwoli nam za to zdecydować dokładnie ile pamięci ma być przeznaczone dla Xboksa 360, pozwalając dzięki temu zachować inne pliki przechowywane na urządzeniu magazynującym.
Mimo, że konsola posiada trzy porty USB, tylko dwa z nich będą obsługiwały nowe rozwiązanie od Microsoftu, co łącznie daje nam maksymalnie 32 GB wirtualnej pamięci. Warto również dodać, że proponowane obecnie rozwiązanie dostępne jest u największej konkurencji od czterech lat. PlayStation 3 wraz ze swoim debiutem posiadała wsparcie dla tego typu urządzeń.