autor: Radosław Grabowski
Koniec z pecetową wyłącznością na Enemy Territory: Quake Wars
Po oficjalnej ubiegłotygodniowej zapowiedzi szeregu pierwotnie komputerowych produktów firmy Valve Software (m.in. Half-Life 2: Episode Two i Team Fortress 2), przeznaczonych też dla PlayStation 3 i Xboxa 360, przyszedł teraz czas na poinformowanie o innej mocnej pozycji typu FPS, którą pecetowcy będą musieli podzielić się z posiadaczami konsol nowej generacji. Mowa o Enemy Territory: Quake Wars.
Po oficjalnej ubiegłotygodniowej zapowiedzi szeregu pierwotnie komputerowych produktów firmy Valve Software (m.in. Half-Life 2: Episode Two i Team Fortress 2), przeznaczonych też dla PlayStation 3 i Xboxa 360, przyszedł teraz czas na poinformowanie o innej mocnej pozycji typu FPS, którą pecetowcy będą musieli podzielić się z posiadaczami konsol nowej generacji. Mowa o Enemy Territory: Quake Wars.
Korporacja id Software nadzoruje więc przeniesienie tej ostatniej gry na platformę PS3 i X360. Za pierwszą z wymienionych konwersji odpowiada ekipa Z-Axis (vide np. X-Men: The Official Game i BMX XXX), natomiast drugą zajmują się ludzie z Nerve Software (Doom 3: Resurrection of Evil, Return to Castle Wolfenstein: Tides of War itd.).
Przypomnijmy, że Enemy Territory: Quake Wars traktować ma o futurystycznym konflikcie zbrojnym pomiędzy Ziemianami a Stroggami. W ruch pójdzie więc przede wszystkim broń ręczna, a ponadto na polu bitwy pojawią się maszyny kroczące, bojowe wozy piechoty, a nawet wieżyczki i haubice. Konsolowe edycje omawianej gry umożliwią sieciowe zmagania maksymalnie szesnastu użytkownikom jednocześnie. Premiera wszystkich wersji nastąpić ma w drugim kwartale 2007.