autor: Radosław Grabowski
Koniec symulowania MMOcRPG w serii .hack//, gdyż czas na tryb online!
Masowe gry internetowe pokroju World of Warcraft oraz EverQuest II pozostają jeszcze domeną PeCetów, chociaż posiadacze PlayStation 2 mogą podobnie bawić się np. dzięki jedenastej części sagi Final Fantasy. Istnieje także specjalna seria programów dla wspomnianej konsoli marki Sony, symulujących środowisko, znane z gatunku MMOcRPG. Cykl ten wkroczy jednak wkrótce również w wymiar online.
Masowe gry internetowe pokroju World of Warcraft oraz EverQuest II pozostają jeszcze domeną PeCetów, chociaż posiadacze PlayStation 2 mogą podobnie bawić się np. dzięki jedenastej części sagi Final Fantasy. Istnieje także specjalna seria programów dla wspomnianej konsoli marki Sony, symulujących środowisko, znane z gatunku MMOcRPG. Cykl ten wkroczy jednak wkrótce również w wymiar online.
Mowa oczywiście o słynnej marce .hack//, obejmującej teraz cztery pozycje - Infection, Mutation, Outbreak i Quarantine. Wszystkie niniejsze epizody przeznaczone są wyłącznie do zabawy w trybie jednoosobowym, a japońska firma o nazwie CyberConnect2 chce zaimplementować opcję multiplayer dopiero w .hack//Fragment. Korporacja wydawnicza Bandai zamierza początkowo dystrybuować całość tylko w ojczyźnie samurajów, ale później powinniśmy doczekać się premiery zachodniej.
Dzięki Internetowi właściciele PS2, posiadający ową grę, będą mogli bez problemu wchodzić w rozmaite interakcje z ludźmi, rozsianymi po globie ziemskim. Developerzy planują wprowadzić w swoim dziele system, pozwalający na połączenie konsoli z komputerem osobistym m.in. w celu wymiany danych. Warto zauważyć, że nie przewiduje się żadnej opłaty subskrypcyjnej za uczestnictwo w zabawie (inaczej, niż w przypadku zdecydowanej większości pozycji typu MMOcRPG).