Konferencja Microsoftu na E3 2017 – podsumowanie
Zakończyła się konferencja Microsoftu poprzedzająca tegoroczne targi E3. Jak można było przypuszczać, zapowiedzi nowej konsoli nazwanej Xbox One X towarzyszyły prezentacje zarówno ujawnionych wcześniej tytułów, jak i całkowicie świeżych pozycji. Nie pozostaje więc nic innego, jak zaprosić Was do lektury podsumowania całego wydarzenia.
Konferencja Microsoftu poprzedzająca tegoroczne targi E3 rozpoczęła się o 23:00 polskiego czasu. Poznaliśmy nie tylko nazwę oraz wygląd nowej konsoli giganta z Redmond, ochrzczonej mianem Xbox One X, lecz również zupełnie nowe produkcje, jakie zmierzają właśnie na Xbox One X, Xboksa One i komputery osobiste. Oczywiście nie obyło się także bez prezentacji pozycji, o których istnieniu wiedzieliśmy już od jakiegoś czasu. Pełny zapis konferencji znajdziecie powyżej, natomiast poniżej czeka na Was skrót najważniejszych informacji.
Konferencję rozpoczął widowiskowy materiał wideo, prezentujący przeskok w rozdzielczości obrazu, jaki dokonał się na przestrzeni ostatnich lat. Film szybko przeszedł w kolejny, tym razem odnoszący się już bezpośrednio do xboksowego grania, a takżę prezentujący nową konsolę giganta z Redmond. Chwilę później na scenie pojawił się Phil Spencer przywitany przez publiczność gromkimi oklaskami. Po standardowym przywitaniu i podzieleniu się filozofią, jaka przyświecała twórcom nowej konsoli, nadeszła pora na konkrety.
Project Scorpio, czyli Xbox One X
Xbox One X zadebiutuje 7 listopada bieżącego roku, w cenie 499 euro/dolarów, co w przeliczeniu powinno zaowocować kwotą rzędu 1999 zł. Kareem Choudhry przypomniał specyfikację techniczną, zaznaczając, że gry wydawane na ten sprzęt będą działać w rozdzielczości 4K. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom nawet starsze tytuły (na przykład renderowane w rozdzielczości 1080p) mogą wyglądać lepiej dzięki otrzymanym łatkom przygotowanym przez samych deweloperów. Ponadto sprzęt będzie kompatybilny ze wszystkimi akcesoriami dedykowanymi poprzednim wersjom Xboksa One. Nie bez znaczenia pozostaje wygląd konsoli – przedstawiciele Microsoftu zaznaczają, że jest to najmniejsza konsola w dorobku firmy. Po krótkim wprowadzeniu przyszedł czas na danie główne, czyli gry. Wszystkie tytuły wydane na Xboksa One X będą oczywiście kompatybilne z wcześniejszymi wersjami konsoli – mają po prostu wyglądać na nich gorzej (mniej lub bardziej zauważalnie).
Forza Motorsport 7
W świetle dzisiejszych doniesień nie było zaskoczeniem, że doczekaliśmy się oficjalnej zapowiedzi siódmej odsłony cyklu Forza. Niejako przy okazji zapowiedziano także… nowy model Porsche, który przyozdobi okładkę pudełka z grą. Mowa o Porsche 911 GT2RS (warto zaznaczyć, że jest to pierwszy samochód w historii, zapowiedziany na targach Electronic Entertainment Expo). Auto posłużyło również do prezentacji pierwszego fragmentu rozgrywki z Forza Motorsport 7, która powinna zrobić wrażenie nawet na sceptykach. Tytuł zadziała na Xboksie One X w natywnej rozdzielczości 4K, przy animacji utrzymanej na poziomie płynnych sześćdziesięciu klatek na sekundę. Pozycja zadebiutuje trzeciego października – trafi zarówno na konsole z rodziny Xbox One, jak i na komputery osobiste.
Metro: Exodus
Kolejną zapowiedzianą produkcją zmierzającą na Xboksa One (darujmy sobie wspominanie o poszczególnych wersjach urządzenia) i komputery osobiste jest nowe dzieło studia 4A Games. Jak być może pamiętacie, swego czasu Metro 2033 mogło się podobać między innymi ze względu na jakość oprawy graficznej (zresztą można zaryzykować stwierdzenie, że gra wygląda dobrze nawet dzisiaj) – identycznie będą się miały sprawy w przypadku Metro: Exodus. Jakość wykonania sfery wizualnej tej produkcji w istocie zrywa czapki z głów – przekonajcie się jednak sami, oglądając poniższe wideo. Gra ma zadebiutować w przyszłym roku.
Assassin’s Creed: Origins
Po „przeciekniętym” tytule i niespodziance nadeszła pora na targowego pewniaka – kto by się jednak spodziewał, że następna część serii Assassin’s Creed uświetni swoją obecnością właśnie konferencję Microsoftu? Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, akcja tej produkcji zostanie osadzona w starożytnym Egipcie – miejscu, w którym narodziło się bractwo Asasynów. Względem poprzedniczek, pozycja ma zostać wzbogacona o rozbudowane elementy RPG, a niektóre z nich (jak choćby ekran ekwipunku) mogliśmy zobaczyć na zaprezentowanym fragmencie rozgrywki. Co ciekawe, twórcy w ciekawy sposób wykorzystali rozwiązania znane z innych gier Ubisoftu – przykładowo, drona z Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands zastąpiono… orłem będącym dodatkową parą oczu dla głównego bohatera – Bayeka. Nie zabraknie oczywiście typowo skradankowych aspektów, jak choćby ukrywania się w wysokiej trawie i eliminacji oponentów z zaskoczenia. Zmian, których gracze domagali się od dawna, doczekał się również system walki – starcia w Assassin’s Creed: Origins przypominają te z… trzeciego Wiedźmina. Tytuł ma trafić do sprzedaży 27 października 2017 roku.
Playerunknown’s Battlegrounds
Kiedy na scenie pojawił się Brendan Greene, wszystko stało się jasne – Playerunknown’s Battlegrounds pojawi się na Xboksie One, jako czasowy exclusive. Obejrzyjmy więc zwiastun przygotowany specjalnie z myślą o konferencji Microsoftu.
Deep Rock Galactic
Deep Rock Galactic zapowiedziano (w wersji na pecety) w zeszłym roku. Dzisiaj dowiedzieliśmy się natomiast, że ta kooperacyjna strzelanina zmierza również na Xboksa One. Wcielimy się tutaj w krasnoludzkich astronautów (serio!), których zadaniem będzie eksploracja generowanych losowo podziemi, wydobywanie rudy, drążenie nowych tuneli i odpieranie ataków owadopodobnych obcych.
State of Decay 2
Zaprezentowany następnie zwiastun State of Decay 2 rozpoczął się od klimatycznego wprowadzenia, po czym rozpoczęła się właściwa akcja – hordy zombiaków, broń biała i palna, pojazdy, rozbudowany crafting i nacisk na aspekt survivalowy mają stanowić o sukcesie tego tytułu. Pomimo że grafika nie powala, miłośnicy klimatów postapo i podejmowania trudnych decyzji powinni trzymać rękę na pulsie – wiosną 2018 roku otrzymają pozycję skrojoną na ich miarę.
The Darwin Project
Następnie przyszła kolej na jeszcze jedną grę typu Battle Royale, czyli The Darwin Project od studia Scavengers. Do naszej dyspozycji twórcy oddadzą szereg postaci o zróżnicowanych zdolnościach, a uzupełnieniem dynamicznej rozgrywki nastawionej na eliminację oponentów będą aspekty survivalowe.
Minecraft
Kolejne ogłoszenie dotyczyło Minecrafta. Minecrafta w natywnym 4K. Minecrafta z odświeżoną oprawą graficzną, jaką zapewni mu aktualizacja zwana „Super Duper Graphics Pack”. Minecrafta, którego system oświetlenia robi wrażenie (to oświetlenie!). Czy to wciąż jeszcze Minecraft? Otóż… tak. Dodatkowo, gra doczeka się funkcjonalności cross-play, dzięki której posiadacze wersji na wszystkie platformy będą dzielić między sobą te same światy.
Dragon Ball Fighter Z
Dragon Ball Fighter Z od zespołu Arc System Works ma wnieść nową jakość do popularnego uniwersum wykreowanego przez Akirę Toriyamę. Pomimo że nie pokazano nam zbyt wiele, deweloperzy dowiedli już, że można im zaufać. Fani Goku i spółki mogą spokojnie czekać na premierę, która odbędzie się w przyszłym roku.
Code Vein
Code Vein, czyli nowa gra firmowana logo Bandai Namco, jawnie inspirowana Soulsami, w 2018 roku pojawi się na Xboksie One. Jak nietrudno się domyślić, wykorzysta unikalne możliwości Xboksa One X – zagramy w nią w natywnym 4K.
Sea of Thieves
Jeszcze jeden, rozbudowany gameplay z Sea of Thieves, które zmierza na komputery osobiste i Xboksa One. Rare Software wydaje się być w dobrej formie – można więc mieć nadzieję, że produkcja okaże się tak dobra, jak się zapowiada. Phil Spencer wierzy w jej sukces… a Wy?
Cuphead
Cuphead zagościło na kolejnej konferencji Microsoftu (która to już?). Tym razem z krótkim zwiastunem i datą premiery – zagramy 29 września.
Crackdown 3
Premiera Crackdown 3 coraz bliżej. Nie wierzycie? Co zatem powiecie na to, że zagramy jeszcze w listopadzie?
ID@Xbox
Swoją obecność na konferencji Microsoftu zaznaczyły „indyki”. Mowa między innymi o Surviving Mars, Fable Fortune, Path of Exile, polskim Observerze i Strange Brigade, które pojawiły się na miłym dla oka zwiastunie.
Life is Strange: Before the Storm
Podczas konferencji Microsoftu faktem stało się Life is Strange: Before the Storm. Wygląda na to, że deweloperzy nie będą wymyślać koła na nowo i zaproponują nam podobną tematycznie produkcję będącą prequelem pierwszej gry z serii. Więcej informacji na temat rzeczonej pozycji znajdziecie w pełnej wiadomości, do której przeniesie Was poniższy odnośnik – tymczasem niech Wam wystarczy rzut oka na klimatyczny zwiastun.
Śródziemie: Cień Wojny
Od jakiegoś czasu słyszeliśmy, że Śródziemie: Cień Wojny będzie wyglądać lepiej na Project Scorpio. Trudno tu mówić o zupełnie nowej jakości – różnice pomiędzy wersjami na poszczególne konsole (poza rozdzielczością) będą raczej kosmetyczne. Taki wniosek można wysnuć na podstawie zaprezentowanego w Los Angeles, świeżutkiego materiału wideo z rozgrywki.
Ori and the Will of the Wisps
Motyw muzyczny odegrany następnie przez kompozytora Garetha Cokera wprowadził na sali melancholijną atmosferę, która miała towarzyszyć zapowiedzi Ori and the Will of the Wisps. Produkcja podąży śladem wytyczonym przez pierwszą część serii, a opowie zupełnie nową historię. Warto odnotować, że prezentuje się jeszcze lepiej niż poprzedniczka. Czyniąc długą historię krótką – przekonajcie się o tym sami, oglądając pierwszy zwiastun.
Wsteczna kompatybilność
Dalej Microsoft podzielił się doskonałą wiadomością dla wszystkich, którzy korzystają z dobrodziejstw niesionych przez kompatybilność wsteczną Xboksa One. Jej funkcjonalność ma zostać rozszerzona o gry z pierwszego Xboksa, wśród których pojawi się Crimson Skies: High Road to Revenge. Więcej informacji na ten temat ma ujrzeć światło dzienne wkrótce.
Anthem
Konferencję zamknęło Anthem zapowiedziane podczas wczorajszej konferencji Electronic Arts. Gracze mogli obejrzeć pierwszy gameplay z tego intrygującego tytułu – studio BioWare przygotowuje niesamowicie (nie bójmy się użyć tego słowa) wyglądający tytuł, w którym przywdziejemy pancerze wspomagane (tak zwane Javelins), zwiedzimy nieprzemierzoną dzicz (świat ma mieć otwarty charakter) i stawimy czoła rozmaitym przeciwnikom przy użyciu rozbudowanego arsenału. Filarem gry ma być kooperacyjna rozgrywka – można jednak założyć, że zagramy również w pojedynkę.