autor: Maciej Myrcha
Komercyjne reklamy również w grach Acclaim
Wygląda na to, iż jeden z niegdysiejszych „wielkich” rozrywki elektronicznej, Acclaim, poważnie wziął się do roboty. Model biznesowy firmy zaczyna nabierać coraz wyraźniejszych kształtów – w lutym zeszłego roku informowaliśmy Was o nowym projekcie finansowania kolejnych gier firmy - utrzymywaniu ich z reklam wyświetlanych podczas rozgrywki. Teraz natomiast wiadomo, kto się tym zajmie.
Wygląda na to, iż jeden z niegdysiejszych „wielkich” rozrywki elektronicznej, Acclaim, poważnie wziął się do roboty. Model biznesowy firmy zaczyna nabierać coraz wyraźniejszych kształtów – w lutym zeszłego roku informowaliśmy Was o nowym projekcie finansowania kolejnych gier firmy - utrzymywaniu ich z reklam wyświetlanych podczas rozgrywki. Teraz natomiast wiadomo, kto się tym zajmie.
Odpowiednią umowę podpisano bowiem z firmą IGA Worldwide, która „obsługuje” również Counter-Strike. Projekt docelowo obejmować ma 6 pozycji z katalogu Acclaim - obecnie pod uwagę brane są BOTS, 9Dragons, 2Moons, DANCE! oraz dwa nienazwane jeszcze projekty. Jak stwierdzili przedstawiciele IGA, firma chce rozszerzać swoją działalność na tzw. „social gamers”, czyli graczy, którzy nad nabijanie kolejnych punktów doświadczenia i wykańczanie setek wrogów przedkładają kontakty międzyludzkie, chociaż ciężko za takowe uznać kontakty avatarów w wirtualnym świecie.
Co prawda ze wspomnianej wcześniej szóstki gier jedynie BOTS została na razie wydana, ale według danych przedstawicieli Acclaim, może ona poszczycić się już około 500,000 zarejestrowanych użytkowników z USA i Europy. Przypomnijmy również, iż wydawane przez Acclaim gry mają być darmowe, a utrzymanie ich ma być opłacane właśnie z reklam.