autor: Szymon Liebert
Kolejny tower defense na silniku Unreal Engine 3
Niezależne studio deweloperskie Orange Curtain Games wypuściło płatną grę Elements of War, która reprezentuje popularny ostatnio gatunek tower defense i korzysta z mocy silnika Unreal Engine 3. Głównymi atrakcjami produkcji są: fabularna kampania solowa, kilkanaście budowli i umiejętności do wykorzystania oraz oczywiście niezła oprawa wizualna.
Niezależne studio deweloperskie Orange Curtain Games wypuściło płatną grę Elements of War, która reprezentuje popularny ostatnio gatunek tower defense i korzysta z mocy silnika Unreal Engine 3. Głównymi atrakcjami produkcji są: fabularna kampania solowa, kilkanaście budowli i umiejętności do wykorzystania oraz oczywiście niezła oprawa wizualna.
Tak przynajmniej brzmi to w teorii, bo na obrazkach i zwiastunach tytuł prezentuje się dość średnio. Oczywiście sednem gatunku nie jest grafika, ale ciekawie pomyślana i wciągająca rozgrywka. W Elements of War walczymy przeciwko siłom koalicji, które starają się zająć nasze królestwo przy użyciu potężnych oddziałów piechoty, słoni bojowych i nowych technologii.
Twórcy zapowiadają, że przejście kampanii, wzbogaconej o elementy RPG, zajmie nam dwie godziny, więc nie jest to produkt na długie wieczory. Mechanika rozgrywki opiera się na budowaniu labiryntów, przez które muszą przedrzeć się wrogowie. Obok ścieżek możemy stawiać wieże obronne różnego typu - w sumie otrzymujemy 18 kombinacji budowli.
Produkcja powstaje na fali zainicjowanej przez studio Epic Games, które udostępniło swoją technologię za darmo (Unreal Development Kit). To nie pierwsza gra tower defense stworzona na silniku Unreal, ale tym razem chodzi o produkt płatny. Grę można kupić na oficjalnej stronie dewelopera (8$), gdzie znajdują się też wymagania sprzętowe oraz zwiastuny.
- Zwiastun Elements of War (YouTube)