autor: Aleksander Kaczmarek
Kolejne przygody Batmana wyłącznie na silniku Unreal Engine 3
Firma Epic Games poinformowała o zawarciu długoterminowej umowy z Warner Bros. Interactive Entertainment. Na jej mocy projekty spod skrzydeł tego wydawcy mają być tworzone z wykorzystaniem silnika graficznego Unreal Engine 3. W praktyce oznacza, że kolejne części Batmana wyprodukowane przez Rocksteady Studios czy serii Mortal Kombat autorstwa NetherRealm Studios bazować będą na tej technologii.
Firma Epic Games poinformowała o zawarciu długoterminowej umowy z Warner Bros. Interactive Entertainment. Na jej mocy projekty spod skrzydeł tego wydawcy mają być tworzone z wykorzystaniem silnika graficznego Unreal Engine 3. W praktyce oznacza, że kolejne części Batmana wyprodukowane przez Rocksteady Studios czy serii Mortal Kombat autorstwa NetherRealm Studios bazować będą na sprawdzonej technologii.
W trakcie niedawnej konferencji Deweloperów Gier w San Francisco pokazano możliwości nowej, ulepszonej wersji Unreal Engine 3. Najwyraźniej zrobiła ona wystarczająco dobre wrażenie, skoro koncern Warner Bros. postanowił zapewnić sobie prawa do korzystania z tego silnika graficznego aż do 2014 roku.
Umowa przewiduje, że studia Rocksteady i NetherRealm korzystać będą wyłącznie z tej technologii. Nie jest to wielką niespodzianką, bo na UE 3 bazowały ich wcześniejsze produkcje – Batman: Arkham Asylum i Mortal Kombat. Pozostali deweloperzy związani z Warner Bros. Interactive Entertainment, a więc: Monolith Productions, Snowblind Studios, Surreal Software, TT Games, Turbine, WB Games i WB Games Montreal, mają mieć jedynie taką możliwość.
- Unreal Engine 3 to jedno z wiodących narzędzi dostępnych dla deweloperów i doskonale odpowiada zarówno ekipom NetherRealm jak i Rocksteday – wyjaśnia Samantha Ryan, wiceprezes ds. produkcji i dewelopingu w WBIE. - Gry Mortal Kombat i Batman: Arkham City korzystają z najnowocześniejszych rozwiązań tego silnika, by zapewnić graczom doznania, jakich oczekują.
Przypomnijmy, że pierwsze tytuły bazujące na Unreal Engine 3 (Gears of War, RoboBlitz i Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas) ukazały się w 2006 roku. Do tej pory technologia doczekała się kilku poważniejszych modyfikacji. Silnik z powodzeniem stosowany jest w produkcjach adresowanych na komputery PC, konsole Xbox 360 i PlayStation 3, a także produkty firmy Apple, jak telefony iPhone i tablety iPad. Kolejna, czwarta wersja Unreal Engine pojawi się najprawdopodobniej dopiero po premierze konsol nowej generacji.