autor: Szymon Liebert
Kolejne problemy PlayStation Network i kwestia ochrony tożsamości w Polsce
Możliwość zmiany hasła na kontach PlayStation Network i Qriocity z poziomu stron internetowych została na pewien czas wyłączona. Firma Sony potwierdziła, że w systemie odkryto błąd, który zagrażał bezpieczeństwu użytkowników. Tymczasem, polski oddział koncernu opublikował komentarz w sprawie ochrony tożsamości graczy w Polsce.
Możliwość zmiany hasła na kontach PlayStation Network i Qriocity z poziomu stron internetowych została na pewien czas wyłączona. Firma Sony potwierdziła, że w systemie odkryto błąd, który zagrażał bezpieczeństwu użytkowników. Tymczasem, polski oddział koncernu opublikował komentarz w sprawie ochrony tożsamości graczy w Polsce.
Błąd został odkryty przez serwis Nyleveia.com i umożliwiał zmianę danych konta w prosty sposób. Żeby wprowadzić nowe hasło wystarczyło znać adres email użytkownika oraz jego datę urodzenia. Z tego względu tymczasowo wyłączono moduły logowania na stronach Playstation.com i Qriocity.com. Nie dotyczy to jednak usługi PlayStation Network na konsolach, która nadal działa.
Sony przekonuje, że nie doszło do żadnych włamań, a cała sprawa jest tylko niedopatrzeniem, które zostanie rozwiązane. Ze względu na charakter sytuacji serwis Nyleveia.com sugeruje przypisanie do kont nowych skrzynek pocztowych. Ponadto, jeśli ktoś spróbuje modyfikować nasze dane, powinniśmy otrzymać informację o tym na maila – to doskonałe ostrzeżenie, że dzieje się coś złego.
Systemy PlayStation Network i Qriocity zostały przywrócone jakiś czas temu w ograniczonej wersji po ataku hakerów sprzed kilku tygodni. Przed ponownym skorzystaniem z usługi użytkownicy muszą zmienić hasło na swoim koncie. To właśnie z tego powodu uruchomiono dodatkowe strony, na których można zmodyfikować ustawienia. Obecnie użytkownicy mogą robić to tylko z poziomu konsoli.
Przed kilkoma dniami koncern przedstawił plan objęcia swoich użytkowników specjalnym programem ochrony tożsamości i danych. Polski oddział firmy Sony Computer Entertainment przesłał nam oficjalny komentarz w sprawie dostępności tych rozwiązań w Polsce:
„Naszą intencją jest, aby zaoferować polskim użytkownikom PlayStation Network program chroniący przed kradzieżą tożsamości, jednak w chwili obecnej nie jest on dostępny. Tego typu usługi świadczone są w określonych regionach przez firmy zewnętrzne, ani SCEE ani SCE Polska nie mają na to bezpośredniego wpływu, w związku z tym nie możemy potwierdzić kiedy i czy w ogóle program będzie dostępny w Polsce. Jeżeli znajdziemy odpowiednią, spełniającą nasze kryteria firmę, dzięki której będziemy w stanie zaoferować polskim użytkownikom PSN wysokiej jakości program chroniący przed kradzieżą tożsamości, zrobimy to.”