Kolejna łatka do Gran Turismo 5 już jutro
Kazunori Yamauchi, szef studia Polyphony Digital, potwierdził, że drugi patch do gry Gran Turismo 5 opublikowany zostanie jutro. Za jego sprawą producenci podejmą próbę zredefiniowania rozgrywki sieciowej, tak aby zapewniała ona zabawę na najwyższym możliwym poziomie.
Kazunori Yamauchi, szef studia Polyphony Digital, potwierdził, że drugi patch do gry Gran Turismo 5 opublikowany zostanie jutro (pierwszy, wydany w dniu debiutu, aktywował sieciową opcję multiplayer). Za jego sprawą producenci podejmą próbę zredefiniowania rozgrywki sieciowej, tak aby zapewniała ona zabawę na najwyższym możliwym poziomie .
Problemy związane są z lagami, na które natknęły się nie tylko osoby grające przez PlayStation Network, ale również ci gracze, którzy prowadzą rozgrywkę w singleplayerowym trybie GT Mode. Wynika to przede wszystkim z faktu, że GT5 wykorzystuje połączenie z Internetem nawet wówczas, gdy teoretycznie nie powinno tego robić (korzysta z informacji zdobytych z Sieci m.in. podczas przeglądania menu). W momencie, gdy serwery nie nadążają z przetwarzaniem danych, a nasze połączenie sieciowe nie należy do najszybszych na rynku, takowe kłopoty mogą uniemożliwić czerpanie pełnej radości z rozgrywki.
Jedną z przyczyn tego faktu jest niedoszacowanie liczby graczy, prowadzących jednocześnie rozgrywkę z wykorzystaniem połączenia internetowego. Centra informacyjne oraz serwery zostały przystosowane do obsługi około 500 tysięcy połączeń w tym samym czasie. W dniu debiutu okazało się to jednak niewystarczające. Z tego też powodu, firma Sony wprowadziła już niezbędne aktualizacje, dzięki którym liczba połączeń obsługiwanych bezproblemowo została podniesiona do miliona. Niewykluczone jednak, że niedługo konieczne będzie wdrożenie kolejnych zmian.
„Gran Turismo jest tak naprawdę dopiero na początku drogi, a to, w jakim kierunku wyewoluuje, zależy tylko od nas... Ta gra jest niczym żyjące stworzenie, dynamicznie rozwijające się wraz z kolejnymi toczonymi dyskusjami i podejmowanymi decyzjami ”, powiedział Yamauchi. „Konstrukcja naszej produkcji zakłada, że tryby online i offline płynnie się przeplatają. W związku z tym problemy, które dotknęły opcję sieciową, wpłynęły również na rozgrywkę single player ”.
Yamauchi potwierdził, że łatka wprowadzona zostanie po wzięciu pod uwagę sugestii samych graczy, spływających do Polyphony Digital od momentu oficjalnej premiery GT5 (miała miejsce dwa dni temu). Szefostwo studia zdaje sobie doskonale sprawę z ich siły, dlatego też zamierza regularnie zapoznawać się z zewnętrznymi opiniami na temat swojego dzieła.
Gran Turismo 5 zostało wydane 24 listopada na PlayStation 3. Produkcja trafiła na rynek po wielu latach oczekiwania i kilkukrotnym przekładaniu premiery. Nie przeszkodziło jej to jednak wzbudzić zainteresowania u gracz i zdobyć wysokich not w branżowych mediach (na średnim poziomie 86%). Z naszej strony chcielibyśmy Was zachęcić do obejrzenia dwóch filmów z cyklu Gramy! na temat dzieła Polyphony Digital, które przygotowała dla Was ekipa tvgry.pl: