Koch Media - wydawca Metro Exodus otwiera nowy oddział w Polsce
Firma Koch Media wkracza na polski rynek wydawniczy. Nowy oddział w Warszawie ma pozwolić wydawcy na bezpośrednie dostarczenie swoich produkcji rodzimym graczom.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że w ostatnich latach polscy twórcy gier dają nam spore powody do dumy. Produkcje takie jak Wiedźmin 3: Dziki Gon, Dying Light, This War of Mine i Frostpunk zostały entuzjastycznie przyjęte przez krytyków, a nie brakowało też pomniejszych sukcesów (via świetna sprzedaż i oceny survivalowego Green Hell w ramach wczesnego dostępu). Najwyraźniej przełożyło się to też na zainteresowanie wydawców Polską. Tak można odczytać komunikat firmy Koch Media, która zapowiedziała otwarcie nowego oddziału w Warszawie. Będzie on odpowiedzialny nie tylko za rodzimy rynek, lecz także za dystrybucję w okolicznych krajach (Czechach, Słowacji, Węgrzech, Bułgarii i Rumunii). Na jego czele stanie Maciej Turski, wcześniej pracujący w takich firmach, jak LEM, gram.pl oraz CDP.
Jak czytamy w udostępnionej informacji prasowej, „Polska jest siódmą co do wielkości gospodarką w Unii Europejskiej i zarazem największą, której Koch Media do tej pory nie obejmuje własną działalnością operacyjną”. Klemens Kundratitz, prezes Koch Media, zwrócił uwagę na „utalentowanych deweloperów” oraz „dynamiczny i dobrze wykształcony” rynek konsumentów oraz przewidywane pozytywne tendencje w Polsce (m.in. wzrost płac oraz wydatków konsumenckich). Nowy oddział ma pozwolić wydawcy na bliższy kontakt z polskim środowiskiem gier wideo (twórcami, sprzedawcami, influencerami itd.), a także – i zapewne nie najmniej ważne – dostarczanie produkcji ze swojego katalogu bez pośredników:
Częścią sukcesu Koch Media i Deep Silver jest to, że stale jesteśmy blisko graczy oraz deweloperów gier. Dzięki otwarciu nowego oddziału wydawnictwa w Warszawie będziemy jeszcze bliżej tętniącego życiem polskiego środowiska deweloperskiego, a także chcemy móc bezpośrednio oferować nasze rosnące portfolio gier wszystkim polskim graczom w formie fizycznej oraz cyfrowo. […] Chcemy aby Koch Media było pierwszym wyborem w zakresie lokalnych usług wydawniczych i dystrybucji detalicznej w regionie.
Maciej Turski przyznał, że firma jeszcze nie skończyła kompletować zespołu. Polski oddział Koch Media ma działać w pełni od 1 października, wtedy też mają się ukazać pierwsze lokalne wydania gier. Nie zdradził jednak, jakie to będą produkcje. Nie wspomniał też o polskich wersjach językowych, aczkolwiek brak rodzimych tłumaczeń wydaje się wątpliwy w świetle dotychczasowej polityki oraz ostatnich deklaracji wydawcy.