Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 grudnia 2016, 06:30

autor: Adrian Werner

Kingdom and Castles - byli pracownicy Maxis pracują nad strategią o budowaniu miasteczka

Założone przez ludzi, którzy pracowali m.in. nad Spore, Journey i Abzu, studio Lion Shield zapowiedziało grę Kingdom and Castles. Ma to być strategia czasu rzeczywistego, w której zajmiemy się rozwojem niewielkiej wioski, a jednocześnie będziemy musieli także budować zamki w celu odpierania regularnych ataków wikingów i smoków.

Założone przez byłych pracowników studia Maxis dwuosobowe studio Lion Shield pracuje nad grą Kingdom and Castles, czyli strategią, w której naszym zadaniem będzie przeobrażenie małej wioski w wielkie miasto, a jednocześnie obronienie jej przed atakami różnorodnych wrogów. Projekt zmierza wyłącznie na pecety, a premiera ma nastąpić w połowie przyszłego roku. W celu uzyskania dodatkowych środków na dokończenie prac autorzy uruchomili trzy dni temu zbiórkę w serwisie FIG. Cel minimalny ustalono na poziomie 15 tysięcy dolarów i został on już przekroczony ponad dwukrotnie. W chwili pisania tej wiadomości licznik na stronie pokazuje kwotę 35 tys. dolarów, a do końca akcji pozostały jeszcze 33 dni.

Akcja gry toczyć się będzie w dosyć klasycznej krainie fantasy, a my wcielimy się w burmistrza niewielkiej wioski. Jak to w strategiach ekonomicznych bywa, naszym zadaniem będzie rozwiniecie jej do poziomu tętniącej życiem metropolii, a przy okazji wybudowanie zamku, w celu odpierania ataków wrogich sił.

Podczas zabawy gracz będzie musiał gromadzić surowce, takie jak drewno czy kamienie, które wykorzystamy do stawiania nowych budynków. Konieczne okaże się także zapewnienie podwładnym wyżywienia poprzez organizowanie sprawnej produkcji rolniczej. Utrudni to system zmian pór roku, przez co brak odpowiednich zapasów będzie mógł doprowadzić do śmierci podwładnych z głodu w czasie zimy. Sporym problemem będą także różnorodne plagi.

Kluczową rolę podczas zabawy odegra także znalezienie odpowiedniej równowagi między utrzymywaniem szczęścia mieszkańców, a potrzebą gromadzenia podatków. Zadowolenie podwładnych będziemy mogli dodatkowo zwiększyć budując kościoły i organizując różnorodne festyny.

Na nasze włości regularnie napadać będą wikingowie, którzy spróbują złupić nasze skarby i porwać podwładnych. Co pewien czas zostaniemy również zaatakowani przez smoki. Aby przetrwać te wydarzenia gracz będzie musiał budować zamki, z murami obronnymi i różnorodnymi wieżyczkami strażniczymi. Odpowiedzialny za to system zapewni dużą swobodę i elastyczność, pozwalając wypróbować wiele różnych konfiguracji. Przykładowo, sami zdecydujemy dokładnie o wysokości każdej struktury, co będzie miało wpływ np. na to, jak daleki zasięg będą mieli łucznicy w wieży.

  1. Strona zbiórki w serwisie FIG
  2. Kingdoms and Castles w Steam Greenlight

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej