autor: Marcin Skierski
Kinect dedykowany komputerom PC zadebiutował na świecie
1 lutego w kilkunastu krajach na świecie zadebiutował Kinect for Windows. Jest to ulepszona wersja kontrolera znanego posiadaczom Xboksa 360, tym razem dedykowana komputerom PC.
Wczoraj w kilkunastu krajach na świecie oficjalnie zadebiutowała specjalna wersja kontrolera Kinect dedykowana komputerom PC. W przeciwieństwie do sprzętu dostępnego na Xboksie 360, tym razem jest on przeznaczony przede wszystkim dla deweloperów (licencja do użytku biznesowego).
Kontroler nazwany po prostu Kinect for Windows został odpowiednio ulepszony w stosunku do swojego poprzednika. Szczególną uwagę zwraca opcja Near Mode, pozwalająca wykrywać ruch już w odległości 40 centymetrów od kamerki. Oprócz tego firma Microsoft chwali się zaawansowanymi możliwościami odczytywania głosu i różnego rodzaju dźwięków, a także jeszcze bardziej dokładnym rejestrowaniem osób stojących przed obiektywem.
Kinect for Windows stał się oficjalnie dostępny w dwunastu krajach: Australii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Japonii, Meksyku, Nowej Zelandii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych. Na tym ostatnim rynku cena została ustalona na wysokim poziomie 249 dolarów, czyli ok. 800 złotych bez podatku VAT – wlicza się w nią roczną gwarancję oraz dostęp do przyszłych aktualizacji oprogramowania. Udostępniono także Kinect for Windows SDK, czyli zestaw specjalnych narzędzi dla programistów.
Należy w tym miejscu zaznaczyć, że Kinect for Windows to na razie sprzęt przeznaczony dla firm i deweloperów, którzy mogą wykorzystać jego atuty na różne sposoby, m.in. w edukacji, zastosowaniach przemysłowych, służbie zdrowia czy innych dziedzinach życia. Niewykluczone, że w przyszłości firma Microsoft zdecyduje się wykorzystać kontroler w grach na PC i udostępni do sprzedaży wersję dedykowaną zwykłym klientom detalicznym.