autor: Marek Grochowski
Killzone 2 – kolejne informacje
Od przyszłorocznej premiery gry Killzone 2 dzieli nas co prawda jeszcze trochę czasu, jednak producent pierwszoosobowej strzelaniny, zespół Guerilla Games, buduje już stopniowo napięcie przed debiutem swego dzieła. Firma z Amsterdamu ujawniła światu kolejne fakty na temat jednego z najbardziej oczekiwanych exclusive’ów dedykowanych konsoli PLAYSTATION 3.
Od przyszłorocznej premiery gry Killzone 2 dzieli nas co prawda jeszcze trochę czasu, jednak producent pierwszoosobowej strzelaniny, zespół Guerilla Games, buduje już stopniowo napięcie przed debiutem swego dzieła. Firma z Amsterdamu ujawniła światu kolejne fakty na temat jednego z najbardziej oczekiwanych exclusive’ów dedykowanych konsoli PLAYSTATION 3.
Historia opowiedziana w drugiej części Killzone’a będzie dziać się w dwa lata po wydarzeniach przedstawionych w odsłonie numer jeden. W związku z tym po ataku rasy Helghast na planetę Vekta (należącą do frakcji Interplanetary Strategic Alliance) doczekamy się wreszcie militarnej odpowiedzi ze strony ISA i zostaniemy wysłani z misją, której celem będzie pojmanie Imperatora Visariego, głównodowodzącego sił Helghast. Jako Sev, zaprawiony w bojach weteran wojenny, a zarazem żołnierz elitarnej jednostki Legion, wybierzemy się wprost do stolicy wrogiego państwa, miasta Pyrrhus, gdzie odkryjemy, że prócz sterowanych przez AI oponentów poważnym nieprzyjacielem jest również obcy teren.
Do naszej dyspozycji – zarówno w trybie singleplayer, jak i multi – oddanych zostanie szereg pojazdów i gatunków broni, dzięki któremu przetestujemy nie tylko nowe narzędzia zagłady, ale także klasyczny sprzęt pokroju M82-G czy StA-52 LA. Jeśli chodzi o warstwę audiowizualną, holenderscy deweloperzy powtarzają hasła o wysokim poziomie detali, dopracowanym światłocieniu i animacji postaci, a także wskazują na dobrodziejstwa, jakie niesie ze sobą używana przez nich technologia EDGE: efekt motion blur, pełny anti-aliasing i stopniowanie barw.
Za konkretną wiadomość w sferze dźwiękowej należy natomiast uznać fakt, że Killzone 2 będzie obsługiwać zestawy głośnikowe w standardzie 7.1. Pozwoli to programistom na lepsze dopasowanie muzyki do zmian w dynamice akcji, a także zróżnicowanie doznań dźwiękowych w zależności od tego, czy gracz znajduje się w budynkach czy też eksploruje zdewastowaną planetę Helghan. Wszystkie te fajerwerki mają sprawić, że odbiorcy uzyskają wrażenie uczestnictwa w prawdziwej wojnie, a co za tym idzie, poznają wreszcie możliwości konsoli PS3.
Killzone 2 trafi na rynek na początku przyszłego roku. Produkt nie został jeszcze sklasyfikowany przez organizację PEGI.