autor: Michał Kułakowski
Killer Instinct – data debiutu na PC oraz wymagania sprzętowe
Microsoft oraz deweloperzy bijatyki Killer Instinct zdradzili datę premiery pecetowej wersji tytułu. Przy okazji podali również oficjalne wymagania sprzętowe gry. Jak wiemy od jakiegoś czasu, tytuł będzie współpracował jedynie z komputerami wyposażonymi w system operacyjny Windows 10.
Oficjalna zapowiedź pecetowej wersji bijatyki Killer Instinct miała miejsce w połowie ubiegłego roku. Tytuł, za którego stworzenie odpowiada studio Double Helix, zadebiutował na konsoli Xbox One jeszcze w 2013 roku i był jedną z pierwszych ekskluzywnych produkcji na tę platformę. Od tamtej pory twórcy stale rozwijają swoje dzieło, rozszerzając je o nowych wojowników, areny i tryby zabawy. W przeciągu ostatnich trzech lat, gra zyskała sporą rzesze fanów, a także zainteresowanie profesjonalnych graczy, rywalizujących ze sobą w turniejach i mistrzostwach, takich jak EVO. Pojawienie się produkcji na pecetach zostało więc przyjęte z entuzjazmem, ale też z wątpliwościami, które wywołał przede wszystkimi obowiązek posiadania systemu Windows 10. Na oficjalnej stronie tytułu, Double Helix przedstawiło dziś ostateczną datę premiery Killer Instinct na PC, a także jego wymagania sprzętowe.
Killer Instinct pojawi się na PC 10 marca. Tytuł będzie współpracował z konsolową wersją, pozwalając nam korzystać z tego samego profilu gracza. Z kolei, 29 marca równocześnie na pecetach i xboksie wystartuje trzeci sezon gry, który przedstawi fanom cztery zupełnie nowe postacie. W następnych miesiącach do tej grupy dołączą kolejne. Wymagania sprzętowe Killer Instinct prezentują się następująco:
Wymagania minimalne:
- System operacyjny: Windows 10 [64-bit]
- Procesor: Intel Core i5-750 - 2.67 Ghz lub AMD Phenom II X4 965 - 3.4 GHz
- Pamięć: RAM: 4GB
- Karta Graficzna: NVIDIA GeForce GTX 480 lub AMD Radeon HD 5850
- DirectX: DirectX 11
Wymagania zalecane:
- System operacyjny: Windows 10 [64-bit]
- Procesor: Intel Core i5-4670K - 3.4GHz lub AMD FX-4300 - 3.8 GHz
- Pamięć: RAM: 8GB
- Karta Graficzna: NVIDIA GeForce GTX 670 lub AMD Radeon HD 7950
- DirectX: DirectX 11
Warto zauważyć, że produkcja nie wykorzystuje bibliotek DirectX 12, które dostępne są tylko na Windowsie 10. Potwierdza to tylko fakt, że Microsoft przy pomocy wybranych gier stara się zachęcić do przesiadki na nowy system operacyjny. Pecetowy port już w dniu debiutu ma współpracować z fightstickami z Xboksa 360. Jeżeli chodzi o zabawę z tego typu kontrolerami przeznaczonymi dla Xboksa One, Microsoft zapowiada, że będziemy musieli poczekać nieco dłużej na oficjalne sterowniki.