Kickstarter taktycznej strzelanki Takedown zakończył się sukcesem
Fani taktycznych strzelanek mogą odetchnąć z ulgą. Christianowi Allenowi, współtwórcy serii Ghost Recon, udało się zebrać za pomocą Kickstartera pieniądze potrzebne na stworzenie gry Takedown.
Miesiąc temu pisaliśmy o starcie Kickstartera mającego sfinansować produkcję taktycznej strzelanki autorstwa weterana serii Tom Clancy’s Ghost Recon Christiana Allena. W przeciwieństwie do niedawnych sukcesów takich jak przygodówka studia Double Fine, czy Wasteland 2, przedsięwzięcie Allena nie spotkało się początkowo z pozytywnym odzewem fanów. Wszystko wskazywało na to, że przed upływem terminu twórcy nie uda się zebrać potrzebnych środków. Kilka dni przed końcem akcji podjęto ostatnią próbę przekonania graczy. Projekt otrzymał tytuł Takedown, a jego strona została mocno przerobiona. Okazało się to doskonałym posunięciem. Wczoraj, na dwie godziny przed zamknięciem okresu finansowania, udało się dobić do wymaganych 200 tysięcy dolarów.
Ostatecznie Kickstarter zamknął się sumą niecałych 222 tysięcy dolarów. Sukces przedsięwzięcia był możliwy m.in. dzięki pomocy dwóch innych znanych osób z branży. Pierwszą z nich jest Robert Bowling, który do niedawna był jedną z sił napędowych serii Call of Duty w studiu Infinity Ward. Wyłożył on na Takedown 7500 dolarów, co okazało się kluczowe w ostatnich godzinach zbierania funduszy. Pomocną dłoń wyciągnął też twórca Minecrafta, czyli Markus „Notch” Persson, który co prawda nie dołożył się do projektu, ale za to wspomniał o nim na swoim popularnym koncie Twitter. W krótkim czasie zaowocowało to wsparciem finansowym wielu nowych graczy.
Warto przypomnieć, że Takedown był dosyć nietypowym Kickstarterem. Gracze bowiem fundowali jedynie stworzenie wersji alpha, która następnie ma posłużyć do pozyskania inwestorów gotowych wyłożyć pieniądze potrzebne na stworzenie pełnowymiarowej gry. Ryzyko w przypadku tego projektu jest więc znacznie większe niż przy Wasteland 2 czy przygodówce studia Double Fine. Równie dobrze może się okazać, że wszystko zakończy się jedynie na wypuszczeniu grywalnej alphy. Mimo to, fani taktycznych strzelanek postanowili wesprzeć Christiana Allena, co jest kolejnym dowodem na potęgę Kickstartera.
Takedown będzie taktycznym FPS-em w stylu SWAT 3 i 4 oraz wczesnych odsłon cyklu Tom Clancy’s Rainbow Six. Gra ma koncentrować się na dynamicznych starciach na niewielkich dystansach, podczas których ginąć się będzie często od jednej kuli. Przed misją sami wybierzemy uzbrojenie i ekwipunek oddziału, a w trakcie realizacji zadań nie zabraknie systemu wydawania rozkazów podwładnym. Studio Serellan chce przygotować tryb solowy, kooperację i współzawodnictwo. Platformą wiodącą jest PC, ale planowana jest również konwersja projektu na PlayStation 3, gdzie widok zostanie zmieniony na TPP. Autorzy rozważają też przeniesienie tytułu na Xboksa 360 oraz komputery Mac i system Linux.