autor: Aleksander Kaczmarek
Kary dla 15 tysięcy nieuczciwych graczy w Halo: Reach
Na groźbach nie poprzestano. Studio Bungie ukarało przeszło 15 tys. osób korzystających z popularnego błędu w trybie sieciowym Halo: Reach. Na tym zresztą się nie skończy, bo deweloper zapowiada kolejne, znacznie poważniejsze sankcje dla nieuczciwych graczy.
Na groźbach nie poprzestano. Studio Bungie Software ukarało przeszło 15 tys. osób korzystających z popularnego błędu w trybie sieciowym Halo: Reach. Na tym zresztą się nie skończy, bo deweloper zapowiada kolejne, znacznie poważniejsze sankcje dla nieuczciwych graczy.
Kary nałożone zostały na osoby, które manipulowały połączeniem sieciowym, by w szybki sposób zarabiać kredyty za resetowanie wyzwań (Challenges 20+). Twórcy Halo: Reach przyznali, że tego typu oszustwa nie były szczególnie trudne do wykrycia i stąd w miarę szybka reakcja na dużą skalę.
Póki co nałożone sankcje nie są zbyt surowe. Kredyty zdobyte przez nieuczciwych graczy zostaną zresetowane, a dodatkowo przez jeden dzień nie będą oni mogli zarabiać kolejnych. Kara powinna więc głównie uświadomić, że nadużycia i nieczyste zagrywki nie pozostają bez śladu. Poważniejsze konsekwencje wyciągane będą począwszy od przyszłego tygodnia wraz z wprowadzeniem udoskonalonych mechanizmów automatycznego Banhammera.
W odpowiedzi na często zadawane pytania na oficjalnym forum Halo: Reach przedstawiciel Bungie Software wyjaśnił, że banami nie objęto graczy zbyt często grywających w trybie Gruntpocalypse lub nadużywających lokalizatora celu. Takie działania nie są bowiem zabronione.
Ponadto osoby, które w wyniku akcji banowania utraciły Legendary Helmet lub inne pobrane wcześniej przedmioty mogą je ściągnąć ponownie korzystając z historii pobierania. Deweloper wyjaśnił także, iż nie będzie resetu zdobytych wyróżnień, jako że nie mają one wiele wspólnego z występkiem, za który ukarano nieuczciwych graczy.
Odradzając próby oszukiwania w grze zapraszamy do lektury recenzji Halo: Reach i trybu multiplayer.