Karateka - pierwsze screeny z powrotu klasyka twórcy Prince of Persia
Na serwisie Xbox.com pojawiły się pierwsze screeny z gry Karateka, czyli nowej wersji przeboju Jordana Mechnera z lat 80-tych. Okazało się, że znanemu z serii Prince of Persia twórcy w pracach pomaga kompozytor ścieżki dźwiękowej do Sid Meier’s Civilization IV.
W lutym świat obiegła wiadomość, że twórca serii Prince of Persia Jordan Mechner, pracuje nad kontynuacją swojego pierwszego wielkiego przeboju, czyli bijatyki Karateka. Potem o całym projekcie zrobiło się na wiele miesięcy cicho. Teraz gra została wreszcie oficjalnie ujawniona, czemu towarzyszyło wypuszczenie pierwszych materiałów graficznych. Informacje opublikowane zostały na stronie internetowej serwisu Xbox Live Arcade.
Wcielimy się w tytułowego mistrza karate, którego ukochana Mariko została porwana przez złego lorda Akumę. Naszym zadaniem ma być oczywiście uwolnienie lubej. Przy produkcji gry Jordan Mechner skorzystał z pomocy kilku utalentowanych artystów. Za styl graficzny odpowiada Jeff Matsuda, który zaprojektował postacie w kreskówce Jackie Chan Adventures oraz emitowanym w latach 2004-2008 w serialu animowanych The Batman. Natomiast muzykę skomponował Christopher Tin, znany graczom przede wszystkim ze wspaniałej ścieżki dźwiękowej do Sid Meier’s Civilizaton IV. Za utwór przewodni tej gry, czyli Baba Yetu, otrzymał zresztą nagrodę Grammy.
Niestety, wciąż niewiele wiadomo na temat mechanizmów rozgrywki. Wypuszczone screeny i wcześniejsze komentarze Jordana Mechnera sugerują jednak, że gra pozostanie wierna podstawowym koncepcjom pierwowzoru i jedynie odpowiednio je unowocześni. Zabawa najprawdopodobniej polegać więc będzie na rozgrywaniu serii pojedynków z coraz to potężniejszymi przeciwnikami. Co ciekawe, z opublikowanych materiałów graficznych wynika, że tym razem otrzymamy kilka grywalnych postaci do wyboru.
Karateka wydany zostanie na konsolę Xbox 360 14 listopada tego roku. W planach są również wersje na PlayStation 3 oraz Wii U. Nie potwierdzono jeszcze daty premiery na te dwie ostatnie platformy sprzętowe, ale nic nie wskazuje na to, aby miały one się odbyć w znacznie późniejszym terminie niż na maszynce firmy Microsoft. Za opracowanie gry odpowiada studio Liquid Entertainment, znane z takich tytułów jak Battle Realms, Dragonshard, Rise of the Argonauts czy Dungeons & Dragons: Heroes of Neverwinter. Natomiast wydawcą jest firma D3Publisher.
Oryginalny Karateka zadebiutował w 1984 roku na komputerze Apple II, a następnie został przeniesiony na wiele innych platform, w tym DOS, ZX Spectrum, Commodore 64 i Amstrad CPC.
Był to pierwszy przebój Jordana Mechnera. Wcześniej autor stworzył kilka klonów popularnych w latach 80-tych produkcji, ale zostały one odrzucone przez wydawców. To pokazało mu, że bez świeżych pomysłów nie będzie w stanie osiągnąć sukcesu w branży.