Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 kwietnia 2016, 11:24

Kampania fabularna w The Long Dark zalicza opóźnienie. "Wyjdzie, kiedy będzie gotowa"

Pierwszy epizod kampanii fabularnej The Long Dark jednak nie zadebiutuje wiosną. W poście na blogu studia Hinterland Games założyciel zespołu, Raphael Van Lierop, wytłumaczył, czym spowodowane jest opóźnienie.

The Long Dark zadebiutowało w Steam Early Access we wrześniu 2014 roku, a kampanii jak nie było, tak nie ma. - Kampania fabularna w The Long Dark zalicza opóźnienie. "Wyjdzie, kiedy będzie gotowa" - wiadomość - 2016-04-05
The Long Dark zadebiutowało w Steam Early Access we wrześniu 2014 roku, a kampanii jak nie było, tak nie ma.

Gracze śledzący poczynania The Long Dark na implementację kampanii fabularnej wyczekują już od zakończenia zbiórki funduszy na Kickstarterze – i wygląda na to, że jeszcze sobie poczekają. Choć grudniowe doniesienia sugerowały, że w pierwszy epizod historii zagramy wiosną tego roku, deweloperzy ze studia Hinterland Games ogłosili, że zaliczy on opóźnienie. Jak tłumaczy założyciel zespołu, Raphael Van Lierop, przyczyną jest… ogromny sukces sandboksa.

Sukces wczesnego dostępu The Long Dark przerósł najśmielsze oczekiwania twórców – i wymusił zmiany w dalszym rozwoju gry. - Kampania fabularna w The Long Dark zalicza opóźnienie. "Wyjdzie, kiedy będzie gotowa" - wiadomość - 2016-04-05
Sukces wczesnego dostępu The Long Dark przerósł najśmielsze oczekiwania twórców – i wymusił zmiany w dalszym rozwoju gry.

W bardzo długim poście na blogu kanadyjskiego studia deweloper twierdzi, że dostępna obecnie wersja The Long Dark, umożliwiająca swobodną eksplorację świata, miała być głównie miejscem, w którym twórcy przetestowaliby różnorodne mechaniki rozgrywki. „Zaczęliśmy z niewielkim budżetem i skromnymi ambicjami, a nasz projekt wyewoluował w coś o wiele, wiele większego” - pisze Van Lierop. Z tego też powodu członkowie Hinterland Games tuż po wypuszczeniu sandboksa zaczęli dodawać do niego nowe elementy i poprawiać te już istniejące. „Sandbox zaczął żyć własnym życiem” - czytamy - „Teraz skromna historia o pilocie, który rozbił się w dziczy, była za mała na nasze ambicje”. Fabuła The Long Dark przeszła więc szereg zmian – choć główne motywy i inspiracje pozostały takie same.

Van Lierop podjął też decyzję o zmianie sposobu wydawania kampanii. Początkowo historia miała być podzielona na pięć dwu-, trzygodzinnych odcinków. „Ale w obecnej sytuacji rynkowej, ze zwrotami na Steamie i ogromną popularnością growych kanałów na YouTube, nie mogliśmy wypuścić produkcji trwającej dwie godziny”. Dlatego też premierowa część kampanii fabularnej The Long Dark będzie składać się nie z jednego, ale z dwóch epizodów, które zapewnią od 4 do 6 godzin zabawy. Otrzymamy w niej dwie grywalne postaci – do dotychczasowego głównego bohatera, Willa Mackenziego, dołączy doktor Astrid Greenwood, co Van Lierop tłumaczy potrzebą posiadania silnego kobiecego charakteru. Ponadto większość akcji w początkowych odcinkach ma się dziać w nieznanych do tej pory regionach, by zainteresować także tych graczy, którzy sandboksową mapę znają już na pamięć.

Kiedy wyjdzie kampania fabularna? Odpowiedź prosta i precyzyjna – wtedy, kiedy będzie gotowa. - Kampania fabularna w The Long Dark zalicza opóźnienie. "Wyjdzie, kiedy będzie gotowa" - wiadomość - 2016-04-05
Kiedy wyjdzie kampania fabularna? Odpowiedź prosta i precyzyjna – wtedy, kiedy będzie gotowa.

Van Lierop nie podał następnej przybliżonej daty premiery: „Kampania nie jest gotowa. I nie wyjdzie, dopóki nie będzie gotowa. Nie będę składał obietnic na temat tego, kiedy ją wypuścimy. Ale jestem przekonany z całego serca, że gdy tylko ją otrzymacie, czekanie wyda Wam się tego warte”. Zapewnia też, że nie ma zamiaru kazać graczom płacić za nią dodatkowo: „Gdy kampania w końcu zadebiutuje, otrzymacie dwa początkowe epizody (oraz kolejne trzy w późniejszym terminie) pierwszego sezonu, wraz z wersją sandboksową, za cenę taką, jak w usłudze Early Access”. Czy pocieszy to graczy, którzy czekają na odkrycie historii w The Long Dark już prawie dwa lata?

  1. Oficjalna strona internetowa gry studia Hinterland Games
  2. Gra The Long Dark w serwisie Steam
  3. Test gry The Long Dark – próbujemy przeżyć zimę stulecia

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej