autor: Janusz Guzowski
Kampania fabularna Star Wars: Battlefront II przedstawi ludzką twarz Imperium?
W krótkim materiale dotyczącym gry Star Wars: Battlefront II reżyser produkcji zasugerował, że historia opowiedziana w kampanii fabularnej przedstawi motywy i racje zwolenników Imperium Galaktycznego. Twórcy chcą stworzyć przeciwwagę dla uproszczającego wizerunku monarchii jako kosmicznego odpowiednika III Rzeszy. Tytuł ukaże się 17 listopada tego roku.
W opublikowanym niedawno materiale wideo dotyczącym gry Star Wars: Battlefront II reżyser produkcji – Mark Thompson – stwierdził, że kampania fabularna najnowszej odsłony cyklu przedstawi motywy i racje zwolenników Imperium Galaktycznego. Twórcy chcą w ten sposób stworzyć przeciwwagę dla uproszczającego wizerunku Imperium jako kosmicznego odpowiednika III Rzeszy.
Porównanie samo w sobie jest trafne, jednak powoduje pewne nieuprawnione uogólnienia dotyczące postaw mieszkańców monarchii. Część obywateli może szczerze wierzyć w dyktatorski system i widzieć pozytywne elementy jego funkcjonowania. Co więcej, niektórzy mogą być przekonani, że istotnie może on zapewnić ład i porządek w targanej do tej pory nieustannymi konfliktami galaktyce. Innymi słowy, bohaterowie Imperium – podobnie jak rebelianci – chcą żyć w świecie wolnym od ucisku, konfliktów i niepokoju, jednak różnią się, co do wyboru najlepszej metody osiągnięcia tego celu, mają przy tym pewne racjonalne powody swoich wyborów. Jednak upraszczające stwierdzenie, że „Imperium jest złe” (co samo w sobie stanowi wynik tego, że do tej pory historię obserwowaliśmy niemal wyłącznie z perspektywy rebeliantów), powoduje, że rozciągamy swoją ocenę na wszystkich jego funkcjonariuszy, nie wnikając w indywidualne racje i motywy, które często mogą być bardziej wieloznaczne i trudne do potępienia.
Nie pomaga w tym daleko idąca uniformizacja i anonimizacja szeregowych żołnierzy Imperatora. Chociaż wszyscy noszą niemal identyczne uniformy – co przejawia się nawet w ujednoliconym brzmieniu głosów przepuszczonych przez mikrofony i filtry – to jednak w przeciwieństwie do Klonów z wcześniejszych odsłon każdy żołnierz jest indywidualną jednostką, z własną historią, marzeniami i powodami do wstąpienia na służbę. W związku z tym deweloperzy mają nadzieję stworzyć historię, która sprawi, że gracze będą w stanie zrozumieć postępowanie bohaterów Imperium i w jakiejś mierze utożsamić się z nim.
Przypomnijmy, że główną bohaterką kampanii fabularnej będzie Iden Versio – dowodząca elitarnych oddziałów Imperium, stworzonych na potrzeby gry Inferno Squad. Akcja rozegra się po zniszczeniu drugiej Gwiazdy Śmierci i przedstawi wydarzenia rozgrywające się pomiędzy tymi znanymi z filmów Powrót Jedi i Przebudzenie Mocy. Dla protagonistki Rebelia stanowi symbol terroryzmu i walki zwolenników poprzedniego systemu o ponowne przejęcie władzy. Cierpią na tym niewinni, a zaślepieni fanatycy nie widzą, że tylko silny i zjednoczony organizm polityczny może zapewnić bezpieczeństwo wszystkim jego mieszkańcom. Z dużym prawdopodobieństwem zobaczymy zatem historię o poszukiwaniu zemsty i być może upadku ideałów. W grze wcielimy się też w inne postaci – między innymi w Luke’a Skywalkera. Warto dodać, że uzupełnieniem historii będzie książka Christie Golden zatytułowana Star Wars: Battlefront II – Inferno Squad, która pojawi się 25 lipca w księgarniach amerykańskich.
Gra Star Wars: Battlefront II zadebiutuje na światowym rynku 17 listopada tego roku. Platformy docelowe to komputery osobiste oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. 9 listopada w EA i Origin Access ukaże się wersja trial, nie znamy jednak jeszcze szczegółów programu.
- Widzieliśmy grę Star Wars Battlefront II – ciemna strona Mocy z własną kampanią
- Oficjalna strona gry Star Wars: Battlefront II